Mourinho a rosztovi gyeptől félti játékosait

Publikálás dátuma
2017.03.09. 06:52
Ütött-kopott a pálya talaja FOTÓ: TWITTER/PAUL HIRST
A Rosztov és a Manchester United összecsapása ígérkezik slágermérkőzésnek a labdarúgó Európa-liga nyolcaddöntőjében. A patinás angol klub ma este az orosz együttes otthonában, az Olimp-2 stadionban lép pályára. José Mourinho, a vörös ördögök trénere azonban félti játékosai testi épségét, mivel a gyep állapota hagy némi kívánnivalót maga mögött.

– Még mindig nem tudom elhinni, hogy itt fogunk játszani. Ezt a pályát nehéz egyáltalán pályának nevezni – dohogott a portugál tréner, aki hozzátette, nyáron a kínai edzőtáborozásuk során a Manchester Cityvel közösen törölték az egymás elleni felkészülési mérkőzést, mivel az ottani pályát is alkalmatlannak találták a játékra.

A sorsolás értelmében német és belga házi rangadókat is rendeznek a legjobb tizenhat között: a görög PAOK együttesét búcsúztató Schalke a Mönchengladbach csapatával meccsel, az angol Tottenhamet meglepetésre kiejtő Gent pedig a Genkkel méri össze erejét.

Nyolcaddöntő, 1. mérkőzés. APOEL-Anderlecht (Tv.: DIGI Sport2 19.00), FC Köbenhavn-Ajax (Tv.: DIGI Sport1 19.00), Rosztov-Manchester United (Tv.: RTL II 19.00), Celta Vigo-Krasznodar, Gent-Genk, Lyon-AS Roma (Tv.: DIGI Sport1 21.05), Olympiakosz-Besiktas (Tv.: DIGI Sport3 21.05), Schalke-Mönchengladbach (Tv.: DIGI Sport2 21.05).

Szerző

Puskás - Perlik, aki leírja a 295 milliárdot

Publikálás dátuma
2017.03.09. 06:51
A Puskás Ferenc Stadion a lebontás előtt FOTÓ: Tóth Gergő/Népszava
Minden médiummal szemben megteszi az általa szükségesnek tartott jogi lépéseket a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt., amely átveszi a napi.hu értesülését a Puskás Ferenc Stadion állítólagos 295 milliárdos építési költségéről.

A KKBK állítása szerint ez az összeg „szakmai tévedésen alapul, hiszen a szerző rosszul értelmezi a kormányhatározatban többször szereplő összegeket, azokat hibás módon adja össze.”

A cég közleménye szerint „az új Puskás-stadion építési költsége továbbra is nettó 142,85 milliárd forint. A beruházás ÁFA tartalma 40,5 milliárd forint, ez visszafizetésre kerül a költségvetésbe, tehát nem minősül kiadásnak. A beruházási ajánlat 5%-nyi tartalékot, 7,15 milliárd forintot tartalmaz előre nem látható, váratlan eseményekre, ennek felhasználása azonban nem automatikus, az csak előzetes megrendelői engedély alapján vehető igénybe.”

Ezután jön a teljes magyar sajtót megfenyegető rész: „amennyiben a napi.hu és a cikket szintén leközlő egyéb sajtóorgánumok nem javítják azonnal a tévedésüket, a beruházásért felelős szervezet minden lehetséges jogi lehetőséget igénybe vesz a helyreigazítás és a kártérítés érdekében.”

Lapunk írásban kért tájékoztatást arról, milyen tételekből tevődik össze az utolsó módosítás után 190 milliárdra tervezett költség, szeretnénk megtudni, melyik munkafolyamatot, melyik cég, mennyi pénzért és milyen határidővel végzi el?

Kérdéseinkre eddig nem érkezett válasz.

Alig 500 parkolóhely
Valamivel több mint 500 parkolóhelye lesz az új Puskás Ferenc Stadionnak, derült ki a KKBK írásos tájékoztatásából, melyet keddi kérdéseinkre szerdán kaptunk meg. A válaszból az is kiderül, a cég szerint a szurkolók használják a tömegközlekedési eszközöket, ha meccsre akarnak menni! Íme a KKBK írásos tájékoztatása változtatás nélkül.
„Az új Puskás Ferenc Stadion terveiben – a törvényi előírásoknak is megfelelve – több mint 500 parkoló szerepel. Az aréna városközponti elhelyezkedése, a kiváló tömegközlekedési adottságok lehetővé teszik, hogy a nagy rendezvényekre, mérkőzésekre érkező nézők közösségi közlekedéssel – metróval, busszal, vagy villamossal – közelítsék meg az arénát. Ezzel elkerülhető a nagy rendezvényekkel együtt járó közlekedési környezetterhelés, az aréna városközponti elhelyezkedése miatt ugyanis adott a lehetőség a környező úthálózatot túlságosan megterhelő gépkocsi-forgalom elkerülésére.
A gépkocsi-parkolók kialakítását az előzetes tanulmányokban is elemezték, s ebből világosan látszott, hogy a stadiont környező közúti kapacitások korlátosak, emiatt nagyrendezvények esetén a közlekedési igények csak igen kis hányada elégíthető ki személygépkocsival. Vagyis: a stadion épületében vagy közvetlen környezetében épülő parkolóház, vagy parkolóhelyek feltöltése az odavezető utak kapacitáskorlátai miatt csak jelentős várakozási idővel történhetne meg.
Így tehát a parkoló bővítése nem cél, ezért költségnövekedést sem fog okozni.”

Szerző

Áttörést remél a Ferrari

Publikálás dátuma
2017.03.09. 06:50
Vettel és a Ferrari gyors, Hamilton szerint akár az élre is törhetnek FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/MARK THOMPSON
Az alig két hét múlva elrajtoló új Forma–1-es világbajnokság előkészületeinek hajráját teljesíti a száguldó cirkusz mezőnye, amely az előző héthez hasonlóan ezúttal is a Spanyol Nagydíjnak otthont adó katalán versenypályán gyakorol. Az eddigi eredmények legalább kétpólusú csatát ígérnek, a főszereplők persze fogadkoznak.

Az autóbemutatók után február utolsó napjaiban elkezdődő tesztidény második hete, így a felkészülés a március 26-án következő ausztrál futamra is a végéhez közelít. Mindezt mi sem jelzi jobban, mint az utóbbi másfél hétben a technikai meghibásodások által kevésbé sújtott istállók versenyzőinek időeredményei: a visszavonulása után reaktivált Felipe Massa kedden még csak megközelítette Williamsével a világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas eddigi abszolút legjobbját, amelyet aztán a finn Mercedes-pilóta tegnap tizedekkel meg is javított. Massa mindenesetre ennek ellenére sem szomorkodik, hiszen az utóbbi két napban összességében több mint 200 kört tett meg. „Ez nem rossz teljesítmény egy öreg, nyugdíjból visszatérő versenyzőtől, ugye?” – tette fel a kérdést a brazil a közösségi portálon.

A szerdán egy váratlan hidraulikus hiba és Kimi Raikkönen kicsúszása miatt kevesebbet köröző Ferrari és a tavalyi második helyezett Red Bull tempója is látványos. Sőt, ígéretes: bár ha abból indulunk ki, hogy az olaszok versenyzői egy éve ilyenkor is felváltva nyerték a tesztnapokat, a vb-n viszont feledhetően teljesítettek, érdemesebb nyugtával dicsérni a napot. Hogy a háromszoros világbajnok Lewis Hamilton részéről a lélektani hadviselés egyik korai megnyilvánulása, esetleg komolyan vehető szakvélemény-e a vb-t legutóbb egy évtizede Raikkönen révén nyerő csapat dicsérete, azt ki-ki döntse el maga, az egyéni verseny egyik favoritja mindenesetre azt mondta, meglátása szerint pillanatnyilag a Ferrari a Mercedest is maga mögé utasítja az erősorrendben. Hamilton szerint ugyanakkor a Mercedes szorosan ott van az olaszok mögött, a két csapatot pedig a tegnap Max Verstappen alatt lerobbanó Red Bull követi.

Ami ugyanakkor továbbra is kilátástalannak tűnik, az a McLaren helyzete. A megújuló vezetéssel az idei évtől teljes szemléletváltást hirdető britek mióta két éve „újraélesztették” a legendás McLaren-Honda kapcsolatot (a sportág legegysíkúbb, 1988-as idénye fűződik ehhez a fúzióhoz) csak vergődnek: állandó technikai problémák, tempóhiány és bizony a csapat múltjához mérten méltatlan eredménytelenség az osztályrészük. A britek kétszeres bajnok spanyol veteránja, Fernando Alonso és az újonc Stoffel Vandoorne egyelőre a megtett körök és az elért időeredmények tekintetében is a „futottak még” kategóriát képviselik. Bennfentesek szerint azonban mindez nemcsak az egyébként – az esetleges hibák miatti időveszteséget elkerülendő – visszafojtott erőforrás, hanem az eleve elhibázott konstrukció hibája is. „Valóban adódnak gondjaink az autó vezethetőségét illetően” – ismerte el az Autosportnak nyilatkozó Éric Boullier. – Amikor a pilóták gázt adnak, ’elveszítik’ az autó hátulját, a versenyautó ingataggá válik alattuk. Egyszerűen a vezethetősége még nem az igazi, ám az autónk minden változtatásra jól reagált, a versenyzők pedig elégedettek vele – mondta el a csapatvezető, aki szerint a teljes felszereltséggel felvértezett McLaren-Honda először csak az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon áll majd rendelkezésre.

A Forma–1-es tesztszezon hetedik napja után egyébként Bottas áll a legtöbb teljesített kört összesítő táblázat élén: a szorgalmas finn egészen pontosan 480-szor ment körbe Mercedesével a 4,655 méter hosszú Circuit de Catalunya versenypályán. Bottas az eddigiekben átlagosan naponta egyszer teljesítette a 66 körös Spanyol Nagydíj versenytávját. Amennyiben a hátralévő napokban is így folytatja, az első megmérettetésre éppen kilenc verseny távjának megfelelő kilométerrel érkezhet meg Ausztráliába, ahol 26-án megkezdődik a húszfutamos világbajnokság. Addig már csak ma és holnap köröznek Barcelonában a pilóták.

Szerző