Hirdetések;demonstráció;Budapest;taxisok;fekete fuvar;

2017-04-08 07:22:00

Taxisdemonstráció készül Budapesten

Hiába szívódott fel a fővárosból az Uber, a taxisok továbbra is elégedetlenek, mert az amerikai cég távozása ellenére a fekete személyszállítási fuvarok száma változatlanul magas Budapesten. A városvezetéssel kívánnak tárgyalni, s ha erre nem mutatkozik hajlandóság, akkor ezt demonstrációval kényszerítenék ki.

Újabb taxisdemonstráció körvonalazódik a fővárosban. A megmozdulás okai lényegében ugyanazok, mint bő egy éve, amikor az Uber ellen vonultak utcára a sofőrök, s vertek tábort a Deák térnél. Ennek középpontjában az áll, hogy hiába tűnt el Budapestről az amerikai hátterű utazásmegosztó start up vállalkozás – mondják lapunknak a szervezők -, a fekete és a szürke fuvarok száma változatlanul magas, ezek pedig a taxisok piacát dézsmálják. A tervek egyébként igen előrehaladottak, olyannyira, hogy már ezen a héten, szerdán elindították volna a megmozdulást a szervezők, ám le kellett fújniuk az akciót. Ezúttal a Városházát vették volna körbe. (Úgy tudjuk, egy zárt csoportban a Facebookon olyan levél „körözött”, amelyben a megmozdulás helyszínéül a Városház utca-Bárczy István utca-Károly körút-Gerlóczy utca négyszöget jelölték ki.) Egy városháza környéki építkezés azonban áthúzta a számításukat. A rendőrség bár megadta az engedélyt a demonstrációra, ám ha az a közeli építkezés munkálatait akadályozta volna, akkor a szervezők feleltek volna a kivitelezési munkák elmaradásából fakadó anyagi károkért.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy végkép feladták volna a demonstrációról szőtt terveiket – ezt már Cifferi Sándor az egyik szervező mondta lapunknak, aki egyébként az elmúlt év elején az Uber ellen tartott megmozdulás koordinálásában is részt vett. Olyannyira, hogy az ügy mellé álló taxisok már szervezetbe is tömörültek, amelynek az Európai Taxis Szövetség nevet adták. Ezt a nevet azonban a Cégbíróság nem fogadta be, így szervezetüket még nem jegyezték be.

Azt, hogy mit szeretnénk, abban ez semmit sem változtat - folytatta Cifferi. A főváros vezetővel szeretnének asztalhoz ülni, annak érdekében, hogy a módosítsanak a taxirendeleten, és a fekete fuvarok száma csökkenjen. Követelik, hogy az ellenőrzések ne csak a taxisokra terjedjenek ki, hanem az illegálisan személyszállítási tevékenységet végző autósokra is. Jelenleg minden további nélkül lehet Budapesten fehér rendszámmal taxizni, úgy, hogy egyáltalán nem kell tartani a szankcióktól. A legfontosabb kérés így az, hogy az ellenőrzések hatékonyságát javítsa és szélesítse a főváros. A Budapesti Közlekedési Központtól és az adóhatóságtól azt várják, hogy a taxisok ellenőrzése teljes körű legyen, tehát azokat is érintse, akik nem rendelkeznek megfelelő engedéllyel, de mégis ezt a tevékenységet űzik – mondta egy neve mellőzését kérő taxis. A feketézők elképesztő versenyelőnyben vannak, hiszen semmilyen előírást nem kell betartaniuk, míg a "hivatásosoknak" többek között sárgítani kell az autót, kártyás fizetést kell biztosítani, immár online pénztárgépet is, s mindezek komoly költséget jelentenek számunkra – magyarázta.

A taxisok a városvezetéssel szeretnének tárgyalni a kérdésről, amit már jeleztünk is – hangoztatta Cifferi. Ha erre nem kapunk kedvező választ a következő közgyűlésig, akkor megtartjuk a demonstrációt - tette hozzá. Hangsúlyozta azonban, hogy mindent megtesznek azért, hogy tervezett fellépésük ne hátráltassa a fővárosi közlekedést.

Online pénztárgép a taxishiénák ellen
A taxishiénák kiszűrését is segítheti az online pénztárgéprendszer - mondta Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az MTI-nek. Magyarázata szerint a revizorok a rendszám beütésével laptopjukról azonnal ellenőrizhetik, hogy a gépjármű tulajdonosa bejelentett adózó-e, rendelkezik-e online pénztárgéppel. Felidézte a legutóbbi akciót, amikor a revizorok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren várakozó, vélhetően hiénataxisok kocsijába ültek próbaútra. Az ellenőrzésre kiválasztott taxisok nyugtát nem adtak, viszont minden esetben a valós viteldíj többszörösére rúgó tarifát számoltak fel. A vizsgált sofőrök jelentős részének nem volt budapesti taxizáshoz szükséges engedélye, ezért a BKK jelzése alapján a BRFK a rendszámukat levette.