Balog "embertelen" miniszternek mennie kell!

Meghalt az a gyermek, akit a Kardiológiáról kellett a Heim Pál Kórházba szállítani nyitott mellkassal, mert a kardiológián nem volt CT. Mindez pár nappal a kórházi fertőzéses újszülött tragédiája után történt. Balog Zoltán "emberminiszter" lekezelő, pökhendi megjegyzést tett, hogy "inkább örülni kéne, hogy másik kórházban van Computer Tomográf - írja közleményében a párt szóvivője.

Az arrogancia és a cinizmus sem fedheti el, hogy az Orbán-kormány pénzt vont el az egészségügytől, magára hagyták a mentősöket, orvosokat, ápolókat. Hiányoznak a háziorvosok, kezdő doktorok szabályellenesen ügyelnek a sürgősségi osztályokon, másutt egész osztályok bezártak már.

Balog embertelen miniszternek  le kell mondania. Ha csak az egészségügy tönkretétele lenne az Orbán-kormány egyetlen bűne, már akkor is bukniuk kellene. Nem fideszes elitnek készülő szuperkórházra van szükség, hanem tisztességes betegellátásra, hogy egy év alatt ne haljon meg 32 ezer ember amiatt, mert a Orbán és haverjai nem gondoskodtak a megfelelő egészségügyi szolgáltatásról.

Gréczy Zsolt szóvivő, DK

Szerző

Igazgató: nem a CT hiánya miatt halt meg a kislány

Publikálás dátuma
2017.07.13. 17:25
Munka a kardiológiai klinikán/ Forrás: Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet/Facebook
Bármit beszélnek is net-szerte, nem volt összefüggés a szívátültetésre váró kislány halála és a CT hiányában szükségessé vált szállítása között – derült ki a lapunknak nyilatkozó Ofner Péter, az Országos Kardiológiai Intézet főigazgatójának szavaiból. 

A 12 éves súlyos-szívbeteg gyerek halálát sokan nyilvánosan is összefüggésbe hozták azzal, hogy - miként beszámoltunk róla - át kellett szállítani másik kórházba, mert nem volt a kardiológiai intézetben CT-berendezés. Az indulatot csak tüzelhette, hogy az emberi erőforrások minisztere elég szerencsétlenül reagált az esetre az ATV-ben, amikor arról beszélt, hogy az egészségügy iránti bizalmat azzal növelhetné a sajtó, ha nem a diagnosztikai berendezések hiányáról írna, hanem azt tenné közhírré, hogy olyan kórház is van, ahol ezek a gépek már elérhetőek. 

Lapunknak a kislány nagymamája, Aschell Ágnes elmondta, hogy az orvosok 16 napot küzdöttek unokája életéért, és biztos, hogy nincs összefüggés a gyerek szállítása és a halála között. Egyetlen kérdés van – mondta -, miért nincs CT abban az intézményben.

Súlyos, veleszületett fejlődési rendellenessége volt a kislánynak, – közölte lapunk kérdésére Ofner Péter, az intézet főigazgatója – aki műtétek sorozatán esett túl Budapesten és Münchenben. Az utolsón nálunk, az intézetben, a gyerek igen súlyos keringési állapotban volt. A műtéttől a gyerek nem lett jobban, a keringési elégtelenség fokozódott, így műszívkezelést kapott, lélegeztetni kellett. A nagy vérzés miatt a mellkast nem zárták vissza. A főigazgató elmondta: a nyitott mellkas egy orvosi terminológia, tehát nem arról van szó, hogy a betegnek nyitva van a mellkasa, a bőrt összevarrják, azonban a további esetleges műtétek miatt a csontos vázrendszert nem kapcsolják össze. A műtétet követő 16. napon a vérzés mellett idegrendszeri tünetek is jelentkeztek, ezért a neurológiai konzílium koponya CT-re rendelte a gyereket, amit a szomszédos Heim Pál Gyermekkórházban végeztek el. Sem a szállítás alatt, sem azt követően nem történt szövődmény - hangsúlyozta Ofner Péter, hozzátéve, a súlyos állapotban lévő betegek CT-be való eljuttatása rutin orvosi feladat, amelyre a kardiológiai intézet fel van készülve. A vizsgálat megállapította, hogy a kislány súlyos roncsoló agyvérzést kapott, ami miatt a műszívkezelést nem tudták folytatni. Abba kellett hagyni a véralvadásgátló-kezelést is, és ebben az állapotban a gyermek a saját keringésére nem tudott támaszkodni, június 29-én meghalt. A főigazgató megjegyezte: ha az épületben lett volna CT, a beteget akkor is szállítani kellett volna. Tudomásul kell venni, hogy van olyan diagnosztikai eszköz, amit nem lehet odavinni a betegágyhoz.

Az Országos Kardiológiai Intézet gyermek-szívtranszplantációs programja éppen tíz éves – fejezte be Ofner Péter. Ezalatt 41 szívátültetés történt, amelyből mindösszesen hatszor vesztettünk el beteget, és a műtét utáni első hat hónapban szinte soha. A szívátültetéseknél ez a hat hónap a legkritikusabb – mondja. Ofner beszámolt arról is, hogy az idén az intézet rendelkezésére fog állni az az összeg, amelyből CT-berendezést tudnak vásárolni.

Szerző

Fejpénzt kap a BKV-s, ha kerít egy buszsofőrt

Publikálás dátuma
2017.07.13. 17:09
Népszava fotó
60-100 ezer forinttal jutalmazza azt a dolgozóját a közlekedési társaság, aki buszvezetőt szerez. Hozz egy autóbuszvezetőt! szlogennel mozgósító kampányt indított dolgozói körében a BKV. Ajánlási díjat fizetnek annak a kollégának, aki C, D vagy D+GKI igazolványos sofőrt hoz a házhoz. A BKV-hoz becsalogatott autóbuszvezetőkért az említett kategóriák szerint fejenként bruttó 60, 80, illetve 100 ezer forintot fizet a közlekedési társaság. „Mindenkinek jól jön az extra bevétel! Segíts nekünk és mi megháláljuk!” - ilyen mondatokkal igyekeznek toborzásra ösztönözi munkavállalókat.

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke ugyan nem ismeri az intézkedés hátterét, de meggyőződése, hogy az utóbbi évek bérpolitikája vezetett ide. „A területért felelős vezető sem tett meg mindent, az elvándorlás megakadályozásáért, pedig a folyamatokat lehetett látni” - emlékeztetett az előzményekre. Szabó szerint további hátrány, hogy a megszüntették a korkedvezmény intézményét, ami a nőknél 4 évenként, férfiaknál 5 évenként 1-1 év korkedvezménnyel járt.

A csoportos létszámleépítések, amiket teljesen feleslegesen hajtottak végre, szintén abba az irányba hatottak, hogy jelentős munkaerőhiány keletkezzen a sofőrök között. Mindezektől függetlenül a szakszervezeti vezető mindenkit arra biztat, jöjjön a BKV-hoz dolgozni.

A pénzcentrum számolt be arról július elején, hogy 200 ezer forint körüli nettó fizetésért toboroz sofőröket a BKV. Fizetett munkaviszonyt ígérnek már a képzés időtartamára, a tanfolyam után 1300 forintos alap óradíjat és cafeteriát, ingyenes utazást a BKV járatain két hozzátartozónak, vidéki munkavállalók részére munkásszállást.

A BKV sofőröket érintő humán erőforrás gazdálkodása szélsőséges hullámokat vet. Tavaly csak az első félévben 340 munkavállalójától vált meg a társaság, főképpen az autóbuszos és trolibuszos üzemigazgatóságtól rúgtak ki munkavállalókat. Az óbudai buszgarázs bezárását tavaly hónapokig lebegtették, végül levette napirendről a cégvezetés. Ha meglépik, több száz dolgozó hagyta volna ott a BKV-t. Azóta már felhagytak a leépítéssel, gőzerővel a sofőr létszám pótlásán dolgoznak. Amire szükség is lesz, ha ősszel valóban elindul a 3-as metró alagútjának felújítása, és az ahhoz kapcsolódó buszos metrópótlás. Az óbudai buszgarázs is ennek köszönheti, hogy megmaradt.

Szerző