Együtt: késő és hiteltelen Orbán ígérete a fiataloknak

Orbán Viktor mai rádióinterjújában ismét bebizonyította, hogy alkalmatlan az ország vezetésére. Magyarország miniszterelnöke egy felelőtlen, korrupt, megfáradt vezető, aki egyik szavával üti a másikat, s még korábbi intézkedéseit is arcátlanul meghazudtolja- írja közleményében a párt.

Orbán Viktor ma reggel a Kossuth Rádióban a diákhitel kamatainak eltörléséről beszélt, miközben éppen az ő kormánya csökkentette radikálisan a felsőoktatásra fordított állami forrásokat, hogy aztán stadionépítésekre és strómanjai, illetve saját vagyona gyarapítására fordítsa az így elvont milliárdokat. Ezzel viszont arra kényszerítette a tanulni akaró magyar fiatalokat, hogy eladósítsák magukat és családtagjaikat a tandíjra felvett diákhitelekkel. Mások egész egyszerűen elhagyták az országot, és máshol próbálnak tanulni, dolgozni, boldogulni.

Az Együtt szerint mindenkinek joga van a tandíjmentes első diplomához. Ezért a párt a múlt héten bemutatott választási programjában ígéretet tett arra, hogy visszaállítja az Orbán-kormány által csökkentett államilag finanszírozott egyetemi és főiskolai férőhelyek számát, és növeli a felsőoktatásra fordított költségvetési forrásokat. Az Együtt emellett elengedi a tandíjra felvett diákhiteleket is.

Szerző

"Lőj nagyra édes kisfiam" - Apa-blog az iskolai lőterek ellen

Publikálás dátuma
2017.09.22. 17:10
Illusztráció
Hőbörgésre fel! - írja felhívásában az Apapara blog szerkesztője annak kapcsán, hogy a kormány hozott egy határozatot, amely szerint 2017-ben és 2018-ban 40 lőtérre 17 464,32 millió forintot különítettek el, hogy aztán a program második ütemében előkészítsék további 67 lőtér kiviteli tervét, további 1283,3 millió forintért.

Nem kis számok ezek, az ezer millió a milliárd, tehát itt most 17 milliárdról és további 1,2 milliárd forintról van szó- hívják fel a figyelmet a blogban.  

A kormányhatározatban persze egy szó sincs arról, hogy ezeket a lőtereket iskolák közelében vagy iskolák területén alakítanák ki, szóval hiába a hőbörgés, pláne ezen a felületen, a szövegben mindössze annyi szerepel, hogy fel kell mérni az állami tulajdonú területeket. Csakhogy a Klebelsberg Központ már nyáron szétküldött egy levelet az iskoláknak, hogy begyűjtse azon intézmények listáját, ahol kialakítható egy 6x15 méteres lőterület.

De mivel már annyian hőbörögtek, én akkor most bele se mennék abba, hogy mekkora égbekiáltó (trágár) iskolákban lövöldözni, hogy társadalmilag és egyénileg mekkora veszélyeket rejt, ha a gyerekeket és a fegyvereket közel engedjük egymáshoz, hogy ezt az (trágár) sok pénzt mi mindenre lehetne elkölteni, hogy mennyi hír és dal szól arról, hogy ahol fegyver van, ott bizony a fegyver el is fog sülni, végül nem is fogok olyan fotókat beilleszteni a szövegbe, amiken cuki és/vagy szupernyomasztó sorsú gyerekek fegyvert fognak. (...) Tényleg ilyen párbeszédekre kell néhány éven belül berendezkednünk, hogy Lövésen mi volt, drága fiam? Ne mondd azt, hogy semmi, hát tudom, hogy szeretsz lőni, na, mondd, édeském, ma is migráns sziluettjére céloztatok, vagy már próbabára? Úgy várom már, életem, hogy emberre is lőjetek, mit mondott Tibibá, mikor lesz már? Jóvanna, csak kérdeztelek, uzsidat lelőtted, na, úgy értem, megetted? (...) 

A kérdés már csak az, hogy apaként, szülőként, férjként, pszichológusként, hadba vonható, adófizető állampolgárként meddig és milyen módon asszisztálok mindehhez. Merthogy az én fiam és lányom nem fog iskolában fegyvert fogni, az biztos! És nagyon bízom benne, hogy később sem!

A tiltakozó petíciót itt lehet aláírni. 

Szerző

Átépítik a trolikat Szegeden

A szegedi trolibuszflotta két saját építésű, alacsonypadlós, klimatizált, Skoda 21TR típusú járművel bővül.

Nagy Sándor (Együtt) városfejlesztési alpolgármester az autómentes napon, pénteken rendezett sajtótájékoztatón elmondta, az önkormányzat idén 170 millió forinttal támogatja a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) járműrekonstrukciós programját.

Az elhasználódás és az utazási igények folyamatos változása szükségessé teszi a járművek cseréjét és felújítását. A tömegközlekedésben használt trolikkal, buszokkal, villamosokkal szemben ma alapszintű elvárás, hogy alacsonypadlósak és klimatizáltak legyenek. Ezt az igényt igyekszik kielégíteni fokozatosan - évente néhány járművel - a rekonstrukciós program - közölte az alpolgármester.

A szegediek közül a városon belül viszonylag kevesen (23 százalék) használnak autót. Ezt a kerékpározás népszerűsége mellett a magas színvonalú közösségi közlekedés teszi lehetővé - hangsúlyozta Nagy Sándor.

Németh Zoltán Ádám, az SZKT munkatársa elmondta, Szegeden a régi magaspadlós trolibuszokat fokozatosan kivonják a forgalomból, helyükre újszerű, klimatizált alacsonypadlós járművek kerülnek.

A 11,6 méter hosszú, 71+1 személyes trolit egy korábban Pilzenben autóbuszként szolgáló járműből építették át az SZKT szerelőcsarnokában. A teljes felújítás 77 millió forintba került, ez mintegy fele a hasonló trolibuszok piaci árának. A troli várhatóan több mint egy évtizedig szolgálja majd az utazókat, annyi ideig, mint egy új jármű két nagyfelújítás között - tudatta a szakember.

Négy hasonló, Skoda 21TR típusú trolibusz már közlekedik Szegeden. Az első új építésű troli szombaton áll forgalomba a 8-as vonalon, a következőt pedig néhány napon belül vizsgáztatják - közölte Németh Zoltán Ádám. Hozzátette: a tervek szerint az év végén egy, jövőre pedig további két ilyen trolibusz készül Szegeden.

Szerző
Témák
Szeged trolibusz