Előfizetés

Plakáterdővel borították be Belgiumot a menekültek mellett kiálló polgárok

Publikálás dátuma
2017.11.07. 13:08
Tüntetés Belgiumban a menekültekkel való bánásmód ellen - AFP fotó
Plakátok ezreit ragasztották ki aktivisták keddre virradóra Belgium számos városában tiltakozásul a kormány embertelen, és szerintük jogsértő migrációs politikája ellen.

A "Nem az én nevemben" elnevezésű kampány keretében háromszáz aktivista mintegy 2100 plakátot ragasztott ki metróállomásokon, pályaudvarokon és buszmegállókban egyebek mellett Brüsszelben, Mons-ban, Liege-ben, Charleroi-ban, Verviers-ben, Namurben, Leuvenben és Gentben. Emellett nagyjából hétezer szórólapot is elhelyeztek a tömegközlekedési eszközökön országszerte - írta meg az MTI a Le Soir című helyi napilap nyomán. 

A szervezők közölték: a céljuk, hogy szembesítsék az ország lakosait a belga kormány menekültpolitikájával, amelynek egyetlen célja a bevándorlók eltüntetése, azáltal hogy kitoloncolják vagy láthatatlanná teszik őket.

Meggyőződésünk, hogy a belga állampolgárok többsége nem rendelkezik elegendő tudással az ország migrációs politikájáról, és a szükséges információk birtokában nem adná jóváhagyását a mostani gyakorlathoz. Belgium a nevükben megfosztja a lakosság egy százalékát az alapvető jogoktól,  közel 150 ezer hivatalos papírokkal nem rendelkező személynek kell szembenéznie elnyomással, letartóztatásokkal, kizsákmányolással és elzárással - figyelmeztettek a szórólapokon.

Tiltakoznak az ellen, hogy  hatóságok gyerekeket és ártatlanokat tartsanak fogva, a kormány ráadásul új zárt központ építését tervezi a családok és kiskorú gyermekeik elzárására. Az aktivisták figyelmeztetnek: a kormánynak kötelessége tiszteletben tartani az emberi méltóságot és az emberi jogokat.

Libalakoma kampányt indít a turisztikai ügynökség

Publikálás dátuma
2017.11.07. 12:42
Illusztráció/Shutterstock
A Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztésére, megismertetésére november 11-ig tartó libalakoma kampányt indít a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

Guller Zoltán elmondta: nem csak a hazai bor-, és gasztroturizmust népszerűsítik az őszi rendezvénysorozattal, hanem belföldi utazásra inspirálják a családokat a szezonalitás csökkentése érdekében. A kampány része az "Át kell élned, hogy elhidd - Magyarország rád vár!" - szlogennel indított programsorozatnak, amelytől a magyar úti célok iránti érdeklődés erősödését és az utazási időtartam növekedését várja az MTÜ.

Kijelentette: visszahívó vendégszeretet nélkül nincs turizmus, az ágazat szereplőit ezért arra kérte, hogy Szent Márton-nap alkalmából minden vendégüknek egy apró gesztussal kedveskedjenek. Hozzátette, hogy az MTÜ felmérése szerint a magyaroknak fontos, hogy élmény, látványosság kapcsolódjon az utazáshoz. A belföldi szállodák foglaltsága részben az októberben indult kampány eredményeképpen is 80 százalék fölé emelkedett, így idén várhatóan ismét jó forgalommal zárul az október - mondta Guller Zoltán.

Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke úgy fogalmazott, hogy a liba ételekre fókuszáló hét az egyhónapos belföldi utazást népszerűsítő kampány kiteljesedése. A hagyományok szerint aki Márton napon nem eszik libát, az egész évben éhezni fog - mondta. Szent Márton napján, szombaton délelőtt a libaünnep csúcspontjaként látványos flashmobot terveznek a Budai Várban, a vendégek és a séfek részvételével, ahová mindenkit szeretettel várnak - ismertette. Az oda érkezőket Magyarország legjobb séfjei kínálják libás ételekkel és újborokkal.

Krasznai Zsófia, nemzetközi borakadémikus elmondta: a Márton-napi hagyomány jól bemutatja a magyar konyha és borok egyedülállóságát, sokszínűségét itthon és külföldön egyaránt. A mondást kiegészítve hozzátette: aki ilyenkor új bort nem iszik, az egész évben szomjazni fog. Az új bor, az adott évjárat első hírnöke éppen Márton-napra erjedt ki, gyümölcsös, friss, legjobban a szőlőre emlékeztető zamatos, még érlelés nélküli ital - mondta. Az új bor Márton-napkor foglalhatja el legjobban a helyét a gasztronómiában.


Szulló Szabina séf elmondta, hogy a liba sokszínű alapanyag, amit többféleképpen el lehet készíteni. Példaként említette a liba rilette, vagy a ludaskása, liba zuzapörkölt ételeket.

Libalakoma kampányt indít a turisztikai ügynökség

Publikálás dátuma
2017.11.07. 12:42
Illusztráció/Shutterstock
A Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztésére, megismertetésére november 11-ig tartó libalakoma kampányt indít a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

Guller Zoltán elmondta: nem csak a hazai bor-, és gasztroturizmust népszerűsítik az őszi rendezvénysorozattal, hanem belföldi utazásra inspirálják a családokat a szezonalitás csökkentése érdekében. A kampány része az "Át kell élned, hogy elhidd - Magyarország rád vár!" - szlogennel indított programsorozatnak, amelytől a magyar úti célok iránti érdeklődés erősödését és az utazási időtartam növekedését várja az MTÜ.

Kijelentette: visszahívó vendégszeretet nélkül nincs turizmus, az ágazat szereplőit ezért arra kérte, hogy Szent Márton-nap alkalmából minden vendégüknek egy apró gesztussal kedveskedjenek. Hozzátette, hogy az MTÜ felmérése szerint a magyaroknak fontos, hogy élmény, látványosság kapcsolódjon az utazáshoz. A belföldi szállodák foglaltsága részben az októberben indult kampány eredményeképpen is 80 százalék fölé emelkedett, így idén várhatóan ismét jó forgalommal zárul az október - mondta Guller Zoltán.

Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke úgy fogalmazott, hogy a liba ételekre fókuszáló hét az egyhónapos belföldi utazást népszerűsítő kampány kiteljesedése. A hagyományok szerint aki Márton napon nem eszik libát, az egész évben éhezni fog - mondta. Szent Márton napján, szombaton délelőtt a libaünnep csúcspontjaként látványos flashmobot terveznek a Budai Várban, a vendégek és a séfek részvételével, ahová mindenkit szeretettel várnak - ismertette. Az oda érkezőket Magyarország legjobb séfjei kínálják libás ételekkel és újborokkal.

Krasznai Zsófia, nemzetközi borakadémikus elmondta: a Márton-napi hagyomány jól bemutatja a magyar konyha és borok egyedülállóságát, sokszínűségét itthon és külföldön egyaránt. A mondást kiegészítve hozzátette: aki ilyenkor új bort nem iszik, az egész évben szomjazni fog. Az új bor, az adott évjárat első hírnöke éppen Márton-napra erjedt ki, gyümölcsös, friss, legjobban a szőlőre emlékeztető zamatos, még érlelés nélküli ital - mondta. Az új bor Márton-napkor foglalhatja el legjobban a helyét a gasztronómiában.


Szulló Szabina séf elmondta, hogy a liba sokszínű alapanyag, amit többféleképpen el lehet készíteni. Példaként említette a liba rilette, vagy a ludaskása, liba zuzapörkölt ételeket.