Mészáros lánya több tízmilliós uniós támogatást nyert

Publikálás dátuma
2018.03.13. 15:13
Illusztráció: Népszava
A felcsúti polgármester legidősebb lánya, Mészáros Beatrix 24,75 millió forint uniós forrást nyert gabonaszárító építésére, korszerűsítésére, tudta meg a Zoom.hu.

Az uniós pályázatokat monitorozó Széchenyi 2020 oldalon a napokban megjelent eredményközlésből az derül ki, hogy a pénzt egy alapanyagtároló siló építésére adja az EU, amely projektet „Mészáros Beatrix őstermelőnél” végeznek el. A beruházás helyszíne Felcsút.

A 24,75 milliós támogatás a teljes összeg 50 százaléka, ami a legmagasabb elnyerhető támogatási arány. A teljes beruházás így 49,5 millió forint, ami azért is érdekes, mert éppen 50 milliónál van az a határ, ami alatt a pályázáshoz elég egy egyszerűsített üzleti terv benyújtása is. Az üzleti terv az elbírálásnál 55 pontot ér a 100-ból, hívja fel rá a figyelmet a portál.

Szerző

"Ezért? Jézus Úr Isten" - Negyedmilliárdnyi közös pénzből készült a "vizes" filmecske

Publikálás dátuma
2018.03.13. 12:02
Fotó: Népszava/Molnár Ádám
230 millió forintból készült utókommunikációs film az egyébként is 5 milliárdos hirdetési költségekkel büszkélkedő vizes VB-ről, számol be a közbeszerzési adatbázis alapján a G7. Mint írják, hónapokig próbálták kideríteni, konkrétan mire ment el a negyedmilliárd forint, de csak a közelmúltban sikerült a portálnak megszerezni a filmet. A G7-nek nyilatkozó filmes szakember úgy nyilatkozott erről: "230 millió ezért a filmért? Jézus Úr Isten".

A filmre kiírt közbeszerzés nyertese – akárcsak a korábbi hasonló feladatok esetében – a több kormánytaggal, köztük Seszták Miklóssal és Szijjártó Péterrel is jó kapcsolatot ápoló Kuna Tibor konzorciuma lett. A spot az akkori közlés szerint 2017. augusztus 21-e után került volna adásba. Azóta pedig egyetlen utókommunikációra vonatkozó kérdésre sem válaszoltak.

Hosszú nyomozás után néhány hete azonban eljutott a G7-hez a videó, amelyről értesüléseik szerint úgy beszélnek, mint az utókommunikációs filmről.

Állítólag ebből készültek még más vágatok is: a portál úgy értesült, lehet például egy fél órás változat is, aminek nem sikerült a nyomára bukkanni. Viszont még ha létezne is ez, a 230 millió a G7 által megkérdezett szakértők szerint akkor is legalább százszoros túlárazás.

A film állítólag a prominens sportpolitikai vezetők számítógépén fent van, és különböző konferenciákon le is vetítik, de a használata ennyiben ki is merül. A 230 millió az elmúlt évek legsikeresebb magyar filmjeinek költségvetéséhez képest is kimagasló összeg. Az Oscar és Golden Globe-díjas Saul fiát 450 millió forintból készítették el, és 270 ezren látták. Az Arany Medve-díjas Testről és lélekrőlt pedig 420 millió forinttal támogatta a Filmalap. Mindkét film közel két óra hosszú.

A teljes, részletekben bővelkedő cikk itt olvasható.

Szerző

"Ezért? Jézus Úr Isten" - Negyedmilliárdnyi közös pénzből készült a "vizes" filmecske

Publikálás dátuma
2018.03.13. 12:02
Fotó: Népszava/Molnár Ádám
230 millió forintból készült utókommunikációs film az egyébként is 5 milliárdos hirdetési költségekkel büszkélkedő vizes VB-ről, számol be a közbeszerzési adatbázis alapján a G7. Mint írják, hónapokig próbálták kideríteni, konkrétan mire ment el a negyedmilliárd forint, de csak a közelmúltban sikerült a portálnak megszerezni a filmet. A G7-nek nyilatkozó filmes szakember úgy nyilatkozott erről: "230 millió ezért a filmért? Jézus Úr Isten".

A filmre kiírt közbeszerzés nyertese – akárcsak a korábbi hasonló feladatok esetében – a több kormánytaggal, köztük Seszták Miklóssal és Szijjártó Péterrel is jó kapcsolatot ápoló Kuna Tibor konzorciuma lett. A spot az akkori közlés szerint 2017. augusztus 21-e után került volna adásba. Azóta pedig egyetlen utókommunikációra vonatkozó kérdésre sem válaszoltak.

Hosszú nyomozás után néhány hete azonban eljutott a G7-hez a videó, amelyről értesüléseik szerint úgy beszélnek, mint az utókommunikációs filmről.

Állítólag ebből készültek még más vágatok is: a portál úgy értesült, lehet például egy fél órás változat is, aminek nem sikerült a nyomára bukkanni. Viszont még ha létezne is ez, a 230 millió a G7 által megkérdezett szakértők szerint akkor is legalább százszoros túlárazás.

A film állítólag a prominens sportpolitikai vezetők számítógépén fent van, és különböző konferenciákon le is vetítik, de a használata ennyiben ki is merül. A 230 millió az elmúlt évek legsikeresebb magyar filmjeinek költségvetéséhez képest is kimagasló összeg. Az Oscar és Golden Globe-díjas Saul fiát 450 millió forintból készítették el, és 270 ezren látták. Az Arany Medve-díjas Testről és lélekrőlt pedig 420 millió forinttal támogatta a Filmalap. Mindkét film közel két óra hosszú.

A teljes, részletekben bővelkedő cikk itt olvasható.

Szerző