fogyasztóvédelem;Ryanair;bírság;Wizz Air;Miniszterelnökség;kormányhivatal;

2018-09-25 18:44:47

Lemaradt a poggyász, 125 millióra büntették a Rynairt és a Wizz Airt

Nem jogerősen két légitársaságot is megbírságolt a fővárosi kormányhivatal, az ok a nyáron csendben bevezetett poggyászkezelési szabályzat lehet.

Komoly pénzbírságot szabott ki Budapest Főváros Kormányhivatala két légitársaságra: az ír Ryanair 100 millió forintos, a magyar hátterű Wizz Air 25 millió forintos bírságot kapott (nem jogerősen) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra hivatkozva.

A döntésről előbb a Miniszterelnökség, majd maga az illetékes kormányhivatalt vezető György István számolt be az MTI-nek. Közleményükből kiderül, a büntetést a társaságok nyári poggyászkezelése és súlyos utasfelvételi mulasztásai miatt találták jogosnak. 

Mint korábban megírtuk a kormányhivatal még augusztus 2-án indított eljárást a két társaság ellen, azután, hogy kiderült, a Ryanair több járatánál is vagy az utas vagy a poggyász repülhetett, a gépek kockázatos túlsúlya miatt – a Wizz Air járatkésései pedig több száz embernek okoztak bosszúságot az elmúlt hónapokban.

Az is jelentős káoszt okozott Ferihegyen, hogy cég a nyáron új poggyászkezelési szabályzatot vezetett be, aminek értelmében már csak egy csomagot lehet felvinni ingyenesen a fedélzetre.

Az utasfelvétellel kapcsolatos incidensek miatt Gulyás Gergely és Tuzson Bence utasítására indította el a fogyasztóvédelmi vizsgálatot a fővárosi kormányhivatal, ami megmagyarázza, hogy miért Gulyás hivatala jelentette be először a bírságolás hírét.