Bioritmus;sielés;edzés;síelő;

Ha síelni készül, ezt tudnia kell!

Nem lenne szabad "durrbele"-jelleggel síelni – figyelmeztet a szakértő. A téli sportokra minél előbb, lehetőleg már ősszel el kell kezdeni felkészülni.

Ha évekkel ezelőtt síeltünk utoljára, ráadásul nem is sportolunk rendszeresen, lehet, hogy a síelés első napjaiban úgy tűnik, minden rendben van: a test igyekszik alkalmazkodni, de aztán akár szalagszakadás vagy fáradásos törés is lehet a végeredmény. Ennek elkerülése érdekében fontos, hogy időben, lehetőleg már ősztől készüljünk a síszezonra - mondta Bicskei Izabella edző a Népszavának.

„A legrosszabb, ha durrbele-jelleggel vetjük bele magunkat! Nálunk már szeptembertől combgyilkos gyakorlatok mennek, így aztán úgy is térnek vissza a vendégek, hogy nem is éreztek égő érzést a lábukban az egész napos csúszkálás után, sőt a szemmel néha követhetetlen tempóban síelő gyerekekkel is sikerült lépést tartaniuk.”

A hüttézés is fontos

A felkészülés lehet hegyre futás, erősítés, ezek kombinációja, de érdemes szakemberrel, tudatosan és célirányosan végezni. Ha ez esetleg mégis hirtelen találnánk magunkat a sípályán, a lesiklások között pihenjünk sokat, ne „vagánykodjunk” egész nap, mert túlterhelhetjük a szervezetünket. 

„Időnként tartsunk szünetet és térjünk be egy hüttébe, a sípálya melletti vendéglátóhelyre!”

A síelésre elmondottak igazak a jégkorcsolyázásra is. Az esések mellett a szokatlan vagy túlzott terhelés is komoly sérülésforrás lehet – mondta Bicskei Izabella.