közpénz;propaganda;Nemzeti Kommunikációs Hivatal;

2019-01-30 11:13:08

6,95 milliárd közpénzt költött propagandára a kormány 2018 utolsó hónapjaiban

Nyilvánosak a tavalyi év utolsó negyedévének számai: 14,7 milliárd forintot költött el az NKOH egyetlen ember cégein keresztül.

14,7 milliárd forintot költött reklámokra a kormány 2018 utolsó negyedévében - írja az Átlátszó. A Miniszterelnöki Kabinetiroda irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) az uniós közbeszerzési értesítőben számolt be, hogyan szórta két marékkal a pénzt.

A többi 8 milliárd állami cégek és hivatalok hirdetéseire, többek közt az Exim, az MVM és a sorosozó Magyar Posta reklámkampányaira kellett. A költések toplistájának első három helye a következőképp alakult:

Minden szerződés egy keretmegállapodásnak része, melynek éves összege 25 milliárd forintról indult, de aztán megtöbbszöröződött. A keretmegállapodást eredetileg Csetényi Csaba, Kuna Tibor, és Balásy Gyula cégeivel írta alá az NKOH, de 2018 nyarán szerződést bontott Csetényivel és Kunával. Azóta tehát Balásy az állam egyetlen reklámpartnere. Cégei, a New Land Media Reklám Kft. és a Lounge Design Kft. 2017-ben 2,3 milliárd forint tiszta hasznot termeltek, a tavalyi adatok még nem ismertek.