sztrájk;autóipar;bérek;Audi;térkép;

- Íme egy térkép, ami megmutatja, jogosak lehetnek az Audi-dolgozók követelései

Egész Európában Magyarországon a legmagasabb a 100 eurónyi munkaköltségre jutó hozzáadott érték a járműgyártásban. Eszerint jókora a szakadék idehaza a teljesítmény és a bérek között.

Az Audi-sztrájkban a munkavállalók egyik visszatérő érve, hogy a magyar gyár gazdálkodási adatai sokkal magasabb béreket indokolnának. Ennek ad nyomatékot az alábbi térkép is, amit a portfolio.hu tett közzé. Az ábrán azt láthatjuk, hogy a járműgyártásban 100 euró munkaköltségre mennyi hozzáadott érték jut - az Eurostat 2016-os adatai alapján. A hozzáadott érték azt mutatja meg, mennyivel sikerült növelni egy adott céghez beáramló anyagok értékét az eladáskor. Vagyis a hozzáadott érték az, amiből a cégek élnek, és amiből a béreket, marketing költségeket, rezsit, adókat, beruházásokat fizetik. A számokra pillantva pedig kiderül, hogy egész Európában a magyar autóipari munkaerő a legtermelékenyebb:

Lapunk számára nemrég már Pitti Zoltán, a Budapesti Corvinus Egyetem tudományos kutatója is rámutatott egy általa közzétett grafikon segítségével, hogy hazánkban hatalmas szakadék van az egy főre jutó munkateljesítmény és javadalmazás között. 

Harrach Péter és Rétvári Bence szerdán egy sajtótájékoztatón "üzent hadat" a telejósdáknak és a távgyógyítóknak. Ez lenne a KDNP új "láthatósági mellénye"?