Az Audi-sztrájkban a munkavállalók egyik visszatérő érve, hogy a magyar gyár gazdálkodási adatai sokkal magasabb béreket indokolnának. Ennek ad nyomatékot az alábbi térkép is, amit a portfolio.hu tett közzé. Az ábrán azt láthatjuk, hogy a járműgyártásban 100 euró munkaköltségre mennyi hozzáadott érték jut - az Eurostat 2016-os adatai alapján. A hozzáadott érték azt mutatja meg, mennyivel sikerült növelni egy adott céghez beáramló anyagok értékét az eladáskor. Vagyis a hozzáadott érték az, amiből a cégek élnek, és amiből a béreket, marketing költségeket, rezsit, adókat, beruházásokat fizetik. A számokra pillantva pedig kiderül, hogy egész Európában a magyar autóipari munkaerő a legtermelékenyebb:
Lapunk számára nemrég már Pitti Zoltán, a Budapesti Corvinus Egyetem tudományos kutatója is rámutatott egy általa közzétett grafikon segítségével, hogy hazánkban hatalmas szakadék van az egy főre jutó munkateljesítmény és javadalmazás között.