A kormány 130 milliárd forinttal járult hozzá a gyárnak is helyet adó debreceni észak-nyugati ipari övezethez kapcsolódó közlekedési infrastruktúra kialakításához, további 35 milliárdot pedig a debreceni oktatási rendszer "fejlesztésére" fordítanak annak érdekében, hogy az hosszú távon is szállíthassa a munkásokat a cégeknek - emlékeztetett mindenkit kedden Palkovics László. A gazdag autóipari multinak kéretlenül is odaadott földeket és közpénz-milliárdokat annak apropóján hozta fel az innovációs és technológiai miniszter, hogy - mint arról az MTI beszámol - Debrecenben aláírták az infrastrukturálisan előkészített terület adásvételi szerződését.
A fideszes Papp László polgármester a város története legnagyobb fejlesztésének nevezte a BMW-beruházást. Említette, hogy a beruházás az oktatás terén is új távlatokat nyit a térségben. Ez a legtöbb debrecenit nyilvánvalóan nem érinti, de Papp Lászlót valóban: ugyanis az állami milliárdokból méregdrága magániskola épült, ahová az évi 3 milliós tandíjért a polgármester is beíratta gyerekét.
A földek pedig, amiket a BMW-nek megszerzett Debrecen, az ott élők szerint az ország legjobb minőségű termőföldjei voltak. Kismacs környékén 5-6 millió forintba is kerül egy hektár, és mint a Népszavának nyilatkozta egy helyi, a gyár 40-45 aranykoronás parcellákon épülhet. A német autógyár több mint 400 hektárt kapott meg, a földmunkákat pedig az Orbán Viktort is magánrepülőztető Garancsi István cége, a Market Építő Zrt. végezte.
Michele Melchiorre, a gyár igazgatója azt közölte, hogy a debreceni BMW autógyár építési munkálatai 2020 tavaszán kezdődnek.