Sínen vannak Mészárosék, 9,5 milliárdért épül a Kőbánya-felsőre vezető vágány

Publikálás dátuma
2020.02.11. 18:00

Fotó: Népszava
A R-Kord a becsült értéknél 1,1 milliárd forinttal drágábban vállalta és kapta meg a munkát.
A felcsúti székhelyű R-Kord Építőipari Kft. építheti meg Budapesten a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között a harmadik vágányt, nettó 9 milliárd 488 millió forintért. A becsült ellenérték 8 milliárd 339 millió forint volt. de Mészáros-féle cég ennél drágább ajánlatát is befogadta az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt – írja a Napi.hu, az uniós közbeszerzési közlönyt idézve.
A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó,  a 750 milliárdos belgrádi vasútvonalat is építő nyertes cégnek a mintegy 3 kilométer hosszú vasúti pálya mellett meg kell építenie a biztosító berendezést, a villamos felsővezetéket és a zajvédelmi falakat is. Része a feladatnak egy acél híd felépítményének a cseréje és további három híd felújítása is. A finanszírozást vagylagosan adja meg a közlemény. Vagy hazai forrásból, vagy pedig az uniós Európai Hálózatfejlesztési Eszközből (CEF), illetve az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP) történik az. A nyertessel január 28-án kötött szerződést a NIF. A tenderen a győztes mellett indult még - konzorciumban - a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft., továbbá egyedül a Strabag Vasútépítő Kft. 
Szerző
Frissítve: 2020.02.11. 19:38

Látogatási tilalmat vezetnek be szerdától a szegedi klinikákon

Publikálás dátuma
2020.02.11. 17:56

Fotó: Google Street View
Szerdától látogatási tilalmat vezetnek be a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) klinikáin - tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága kedden az MTI-t.
A közlemény szerint a Csongrád Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi és Élelmiszerlánc-biztonsági Főosztályának határozata alapján az SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ valamennyi fekvőbeteg-ellátó egységében látogatási tilalmat rendeltek el. A figyelőszolgálatba bevont orvosok hatodik heti jelentése alapján megállapították, hogy Szegeden megkezdődött az influenzajárvány - írták. 
Szerző

Helyreigazításra kényszerült a Hírcsárda, és ez kicsit sem vicces

Publikálás dátuma
2020.02.11. 17:08

Fotó: Népszava
Schiffer Miklós stílustanácsadó igen rossz néven vette, hogy egy meredek vicc szereplőjeként került fel az oldalra.
Ritka, hogy egy vállaltan álhíreket közlő viccportál magyarázkodásra kényszerül, amiért nem az igazat írja, február 11-én azonban ez történt: a Hírcsárda egy kicsit sem humoros, de annál szabályszerűbb helyreigazítást tett közzé honlapján és a Facebookon, amiben egy február 6-i posztjuk miatt követik meg a sértett felet.
„“Az oldalunkon, 2020. február 6. napján megjelent: Kamaszpanasz,: Hogyan viseljünk a sárga csillagot a suliban – válaszolnak a szakértők című fejléc alatt közölt és Schiffer Miklósnak, később Sífer Miklósnak tulajdonított “szakértői véleménynek”, bejegyzésnek semmi köze nincs a megnevezett személyhez. A megjelent anyag valótlanságot állított. Ezúton kérünk elnézést és kijelentjük, Schiffer Miklós semmilyen a sárga csillag viselésével kapcsolatos nyilatkozatot vagy kijelentést nem tett, sem nekünk sem munkatársunknak vagy szerzőnknek, amelynek alapján őt idézhettük volna. Mindenkitől, akit az írás hangneme és tartalma sértett, nyomatékosan elnézést kérünk.”

Mivel a Hírcsárdától megszokott, hogy a poén kedvéért magukat is helyreigazítják, és még nagyobb álhírt közölnek, a Népszava megkérdezte őket, hogy ez most vicc volt-e vagy komoly, hiszen előbbinek vérszegény, utóbbinak megdöbbentő lenne.
Válaszukból kiderült, hogy ez az, aminek látszik. „... sajnos előfordul, hogy olyan helyreigazítást teszünk közzé, ami nem vicces, ezért elnézést is kérünk minden olvasónktól. (…) Ügyvédi felszólítást kaptunk, hivatalos pdf-ben, pecséttel, meg mindennel, és annak tettünk eleget” - írták lapunknak.
Vagyis, Schiffer Miklós, a felkapott stílustanácsadó és ruhaszalon-tulajdonos megsértődött, amiért ilyen kontextusban szerepeltették nevét egy humoros álhíroldalon, és pert helyezett kilátásba – ez pedig annyira hatott, hogy a Hírcsárda oldaláról eltűnt a kifogásolt február 6-i tartalom is. Érthető persze, hogy egy necces, a vicc és a kegyeletsértés határán mozgó tartalomhoz valaki nem szeretné kéretlenül a nevét adni – ám a történtek precedens értékűek lehetnek: innentől kezdve gyakorlatilag bármelyik közéleti szereplő perrel fenyegetheti az álhíroldalt, amiért bevallottan álhíreket közölt róluk. Ha így folytatjuk, marad egy kiherélt, valós nevekkel viccelni sem merő Hírcsárdánk, aminek humorát a tavaly 64 helyreigazítási pert elvesztő kormánymédia álhírgyártó szorgalma sem tudja pótolni.
Mint a Magyar Hang megjegyzi, hasonló esetre 2010-ben is volt példa: akkor az Oktatási Államtitkárság háborodott fel a „Hoffmann Rózsa a focipályán is engedne buktatni” című cikk – az államtitkárság szerint  „az első szótól kezdve az utolsóig hamis tényállítás” - miatt, és a tartalom eltávolítását követelték, sikertelenül.
Szerző
Frissítve: 2020.02.11. 17:15