Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár kérésére Vitézy Dávid levélben fordult Varga Ivetthez, a BKK vezérigazgatójához a budapesti közösségi közlekedés járványhelyzethez igazítása érdekében. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója egy hatpontos intézkedéscsomag bevezetését javasolja, miután meglátása szerint a szombati menetrendek bevezetése után tapasztalható zsúfoltság számos vonalon csütörtök reggel megismétlődött.
Szerdán Fürjes Balázs és Vitézy Dávid is jelezte, hogy a nyári szombati menetrend bevezetése zsúfoltságot okozott a fővárosi közösségi közlekedés reggeli járatain. A BKK akkor arról tájékoztatta a Népszavát, hogy munkatársaik aznap reggel is számlálták az utasokat, és ahol kell csütörtöktől sűrítik a járatokat. Csütörtökön Karácsony Gergely főpolgármester személyesen is ellenőrizte az utasforgalom alakulását azon járatok egy részén, ahonnan zsúfoltságot jelentettek. Közösségi oldalán azt írta, hogy a telítettség csillapodott, de még mindig nem elégedett, ezért arra utasította a BKK vezetését, hogy tovább sűrítse a járatokat.
Vitézy Dávid csütörtök délután Facebook-oldalán osztotta meg az általa javasolt intézkedéseket.
Rendkívüli, a kijárási korlátozások idején kialakult utazási szokásokhoz igazodó, az egészségügyben, kiskereskedelemben, ipari üzemekben, logisztikában, rendfenntartásban, házhozszállításban, közszolgáltatások működésében dolgozók igényeit kiszolgáló új rendkívüli menetrend bevezetése javasolt haladéktalanul.
Az új menetrendet az elmúlt két napban kritikus hajnali műszakváltások és a reggeli csúcsidőszak idején a munkanapi tanszüneti járatsűrűség szerint javasolja elkészíteni, sűrítve minden fontos járatot és ezáltal újra beindítva a csak munkanapi járatokat. Napközben és este lehet továbbra is a szombati járatsűrűségre épülő a rendkívüli menetrend.
Az amúgy csak hétvégén közlekedő járatok, mint a City-troli járatása vagy a 212-es busz Normafáig hosszabbítása felesleges munkanapokon.
Minden járműtípusra irányadó maximális utasszámokat kell közzétenni, amelyek az eddigi négyzetméterenkénti 4 fő helyett a két négyzetméterenként 1 fő elvén készülnek és minden második ülés szabadon hagyásával számolnak.
Az utasok számára online bejelentő oldalt javasolt létrehozni, ahol jelezhetik, ha nem érzik magukat biztonságban bármely járat zsúfoltsága miatt.
Az automatikus utasszámláló berendezések és a járművezetők részéről folyamatos adatgyűjtés szükséges, és az utasoktól beérkező jelzésekkel együtt ezt elemezni kell, a FUTÁR segítségével azonnali beavatkozásokkal, ott, ahol a fenti menetrendi változtatások után is esetleg átlépné a határértékeket a járatok kihasználtsága.