A dán Midtjylland már bizonyította, hogy nyitott az innovációkra, az 1999-ben alapított együttes adatelemzésben a világ élvonalába tartozik, így képes felvenni a versenyt a gazdagabb, jobb forrásokkal ellátott klubokkal mind Dániában, mind Európában. A klub tulajdonosa, Matthew Benham – aki egyben a SmartOdds sportstatisztikai és sportmodellező cég vezetője is – mottója: attól, hogy nagyobb nem lehetsz, okosabb még igen.
A korábban a csőd szélén álló klub az elmúlt öt szezonban kétszer is bajnok lett, a jelenleg félbeszakadt idényben pedig 24 forduló után 12 pont előnnyel vezeti a bajnokságot. A siker pedig nagyrészt annak tulajdonítható, hogy a brit tulajdonos matematikai elemzésekkel támogatta meg az edzéseket, a játékstratégia kialakítását. Az innovációk terén élen járó együttes találékonyan reagált a koronavírus-járvány okozta helyzetre is, ugyanis a klub marketingigazgatója, Preben Rokkjaer bejelentette két óriáskivetítőt (46 és 52 négyzetméteres) telepítettek az MCH Aréna parkolójába, s amolyan autósmoziként nézhetnék onnan a rajongók a zárt kapus mérkőzéseket.
Rokkjaer szerint amennyiben folytatódik az idény, első körben kétezer parkolóhelyet foglalhatnak majd el a szurkolók az MCH Arena 12 ezer kocsibeállójából. A tervek szerint a két kivetítőn élőben sugároznák az összecsapást, a szurkolók az autók rádióján keresztül élő kommentárt is hallgathatnak a mérkőzésekről, amelyeket így egymástól elszeparálva, de mégis közösen tekinthet meg a helyszínen akár 10 ezer fanatikus is.
„Szeretnénk a lehető legjobb élményt nyújtani drukkereinknek. A mi feladatunk, hogy megtöltsük az MCH Arénát, ami ezekben az időkben nagy kihívás. De nem adtuk fel, hogy megoldást találjunk, az ötletünkről pedig az elmúlt két hétben már egyeztettünk minden érintett féllel, a rendőrséggel, a tűzoltósággal és a televíziós jogtulajdonossal is. A legfontosabb, hogy mindenki jó tapasztalatokat szerezzen, ezért készen állunk arra, hogy még nagyobb kivetítőket szereljünk fel, ha szükséges lesz.”
A klub arra akarja ösztönözni a szurkolókat, hogy énekeljenek és dudáljanak – ezzel támogatva az üres lelátók előtt futballozó játékosokat. A parkolóban is elhelyeznének egy kamerát, aminek képét pedig a stadionban vetítenék ki, hogy a játékosok azt érezzék, szurkolóik velük vannak. A legszebben feldíszített autó tulajdonosának pedig különdíjjal kedveskednének.
Rokkjaer elmondása szerint az óriáskivetítők felszerelése nem volt olcsó, mégsem szeretnének belépőt szedni, a céljuk az, hogy valamit adjanak a hűséges szurkolóiknak. Hozzátette, a drukkerek a parkolóba rendelhetnek ételt, de ő egyelőre arra számít, hogy jobbára otthonról hoznak majd enni és innivalót. Arra is felkészültek, hogyha valakinek el kell mennie a mosdóba – ezt a szándékot az autó lámpájának felvillantásával kell jelezni az őröknek, akik elkísérik a szurkolókat az illemhelységbe.
A pontvadászatot március 9-én függesztették fel, ugyanakkor a napokban már lazítottak a koronavírus miatt életbe léptetett korlátozásokon, Dánia Európában az első ország, ahol a bölcsődék, óvodák és általános iskolák újra kinyithatták kapuikat a járvány miatt bevezetett lezárás után. Május 10-től engedélyezték az 500 főt meg nem haladó nyilvános rendezvényeket – az összejövetelek felső létszámkorlátja eddig 10 fő volt – ekkortól folytatódik majd az oktatás a középiskolákban és a főiskolákon.
A Superliga a jelenlegi tervek szerint május 17-én folytatódik és július végéig tart majd, ugyanakkor az egészségügyi tárca leszögezte: 500 fősnél nagyobb rendezvényeket szeptember 1-je előtt biztosan nem tarthatnak az országban, ezért a Midtjylland tervének igenis lehet létjogosultsága.