Előfizetés

Mészáros üzlettársa a luxusjachtokat birtokló máltai cég valódi tulajdonosa

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2020.07.11. 11:34

Fotó: Népszava
Az Artemy és a Lady MRD nevű jachtokat üzemeltető L&L Charter Ltd. valódi tulajdonosa Szíjj László tiszakécskei nagyvállalkozó – írja az Átlátszó.
A portál felidézi: amikor korábban írtak a Lady Mrd nevű jachtról (amit korábban Mészáros Lőrinc is használt) és az azt Máltán regisztráló cégről, még nem volt Máltán nyilvánosan elérhető adatbázis az ott bejegyzett cégek valódi tulajdonosáról, ezért akkor csak annyit közöltek, hogy a hajót egy L&L Charter Ltd nevű máltai offshore cég regisztrálta. Azonban a máltai cégadatbázisban az L&L Charter Ltd -ről most az tudható meg, hogy a tulajdonosaként jelölt cég, a PKF Fiduciaries International Ltd. egy másik, tényleges tulajdonost képviselve “birtokol” 1199 részvényt, míg saját jogán egyetlen részvény tulajdonosa. Ez a pénzmosás elleni erőfeszítések részeként megalkotott uniós direktívának köszönhetően került nyilvánosságra nemrégiben. A tényleges, vagy végső tulajdonosa egy cégnek az a személy, vagy csoport aki(k)nek az érdekét szolgálja egy adott cég működése, aki(k)nek 25 százalék vagy annál több szavazati joga vagy ennyi részvénye van a vállalatban, és akinek lehetősége van az igazgatóság többségének kinevezésére, illetve leváltására. Szíjj Lászlót 2018. decemberétől szerepeltetik tényleges tulajdonosként ebben a cégben: közvetve (más cégen keresztül) 99,84 százalékban a végső tulajdonosa az L&L Charter Ltd.-nek – teszik hozzá. Mint írják, Szíjj cégének tulajdonában lévő Lady Mrd-ot jelenleg eladásra kínálják, 16 millió 900 ezer euróért – ezt a hajó értékesítésén dolgozó ügynöktől tudták meg. 
A portál kiemeli: az L&L Charter Ltd nevére regisztráltak egy másik jachtot, az Artemy-t is, amiről 2016-ban a Magyar Narancs írt elsőként. Akkor le is fényképezték a hajó fedélzetén Mészáros Lőrincet és a feleségét az Adriai-tengeren. Az általuk most megismert adatok szerint az Artemy továbbra is az L&L Charter birtokában van, vagyis ez a Lady MRD-nél valamivel kisebb hajó is Szíjj László tulajdona.

Több órás a várakozás a magyar-horvát szakaszon

MTI
Publikálás dátuma
2020.07.11. 11:06

Fotó: Varga György / MTI
A Horvátországba belépőket kötelezően regisztrálják az ottani hatóságok, ezért a személyforgalomban a Magyarország felől érkezőknek a határátlépés előtt kétórányi várakozásra kell felkészülniük.
Több órás várakozásra kell számítaniuk az M7-es autópályán Horvátországba utazóknak a határátkelő előtt – tájékoztatta a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője szombaton az MTI-t. Takács Tivadar közölte: a Horvátországba belépőket kötelezően regisztrálják az ottani hatóságok, ezért a személyforgalomban a Magyarország felől érkezőknek a határátlépés előtt kétórányi várakozásra kell felkészülniük. A rendőrség azt javasolja, hogy az utazók az előzetes regisztrációt lehetőség szerint még indulás előtt végezzék el az internetes felületen, így megkönnyítik a hatóságok munkáját. Érdemes Szlovénia felé kerülni, arrafelé jelenleg nem kell torlódásra számítani – tette hozzá a szóvivő.

Felkarolta az ITM a „zebraminimumról” szóló kezdeményezést, változhat a KRESZ

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2020.07.11. 10:15

Fotó: Shutterstock
Létrejött az ennek részleteivel foglalkozó bizottság.
Az Innovációs és Technológiai minisztérium felkarolta Székely Sándor független országgyűlési képviselő kezdeményezését az úgynevezett „zebraminimumról” – írja az atv.hu. A kezdeményezéssel azokat a gyalogos gázolásokat előzné meg a képviselő, amelyek zebrán történnek. Székely Sándor például országos gyalogátkelőhely-újrafestési programot indítana és akár változtatna a KRESZ-en is. Székely Sándor programja a 40 km/órás sebességkorlátozásra is javaslatot tesz iskolák, óvodák környezetében.
A „zebraminimumot”
az országgyűlés gazdasági bizottsága is támogatja, az Innovációs és Technológiai Minisztériumban pedig már létrejött egy bizottság, amelyik a részletekkel foglalkozik.

Berzai Zsolt alezredes szerint viszont elkerülhetők lennének a balesetek, „ha a gépjárművezetők megtartják a közlekedés szabályait, tehát kellő óvatossággal, körültekintéssel, lassabb tempóval közelítik meg a gyalogátkelőhelyet, a gyalogos pedig körülnéz, mielőtt az úttestre lép, még akkor is, hogyha neki van elsőbbsége”. A Budapesti Autósok Közösségnek társalapítója úgy látja, hogy forgalom-lassítási terv kétélű intézkedés lehet.
„Ez valóban hozhatna abból a szempontból eredményt, hogy ilyen esetben a gyalogos nem sérül annyira meg, ugyanakkor rengeteg hátránnyal is jár, környezetszennyezéstől kezdve az agresszióig, feszültséget okozna ez a sofőrökben”

– mondta Csősz Krisztián.