Az államtitkár szerint lehet, hogy bosszantó parkolóhelyet keresni, de ez is segíti a távolságtartást

Fotó: Ladjánszki Máté / Népszava
Schanda Tamás furcsa érveléssel védte meg az ingyenes parkolást.
A járvány elleni védekezés jegyében vezette be a miniszterelnök az ingyenes közterületi parkolást. Emiatt több helyen tumultus alakult ki és sokan bosszankodnak, hol találnak helyet az autójuknak. A Parlament ülésén is téma volt a kialakult helyzet. A szocialista Molnár Zsolt szerint a kormány meg akarja sarcolni az önkormányzatokat, amelyeket ellenfélnek tekintenek. Feltette a kérdést, hogy vajon „hová vezet az ingyenes parkolás”, mivel ez közlekedési káoszt és dugókat hozott, emellett a légszennyezettséget is növeli.
Az MSZP-s képviselő azt kérdezte, a kormány kíván-e a változtatni a gyakorlaton, meghallgatják-e a belvárosban közlekedőket.
A válasz tömören: nem.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára lényegében kerülte a válaszadást. Ehelyett hosszasan ostorozta az MSZP-t, mondván a párt „leamortizálta az önkormányzatok világát”.
Mondandójának végén mégiscsak kitért arra, mi lehet pozitívum abban, ha valaki nem talál magának parkolóhelyet:
„Bár megértjük azt, hogy aki parkolóhelyet keres és közben nehézségekkel találkozik – mert nem találja meg kellő gyorsasággal – az bosszantó lehet, de higgye el, ez még mindig jobb és biztonságosabb, hiszen ez is hozzájárul ahhoz, hogy kellő távolságot tudjunk tartani.”
– fogalmazott az államtitkár.
Molnár Zsolt erre azt mondta, érti, hogy az autós közlekedést preferálja a kormány a járvány idején, de a Volán-és MÁV-járatokon is rengetegen utaznak.
„Az ő életük miért ér kevesebbet?” – tette fel a kérdést. Éppen ezért arra szólította fel a kormányt, hogy legyenek ingyenesek az autópályák, mivel sokan busszal vagy vonattal járnak dolgozni.
Schanda Tamás ugyan még szót kért, de lényegében elengedte a sztrádák díjmentességére vonatkozó felvetést a füle mellett.
Évről-évre többet kell fizetni az autópálya-használatért
Nemrég derült ki, hogy 3,9 százalékkal, az infláció mértékének megfelelően drágul az e-matrica a fizetős úthálózaton 2021-ben. Ez azt jelenti, hogy – a 10 napos matrica a jelenlegi 3 500 forintról 3 640 forintra – a havi 4 780 forintról 4 970 forintra – az éves országos matrica 42 980 forintról 44 660 forintra – míg a megyei 5 000 forintról 5200 forintra drágul személyautók esetében.