Szokatlanul rossz formában kezdte a péntektől vasárnapig tartó háromnapos tesztet a zsinórban hét világbajnoki címet szerző Mercedes. Tízből kilenc csapat filmforgatási nap címszó alatt már a korábban megjáratta 2021-es versenygépét, a német istálló volt az egyetlen, amely nem így tett. Mindez pedig visszaütött, Valtteri Bottas autójában szinte azonnal váltót kellett cserélni, ezáltal értékes tesztóráktól fosztotta meg magát a Mercedes. De nem csak ez a kis malőr okozott fejtörést, ugyanis az autó hátulja meglehetősen instabil, Lewis Hamilton egy alkalommal a kavicságyban kötött ki. A Mercedes így a korábbiaknál jóval kevesebb kört tett meg és egyelőre nem mutatott versenyképes tempót sem.
Robert Doornbos, a Red Bull korábbi F1-es versenyzője szerint a címvédő kicsit nagy mellénnyel érkezett Bahreinbe. „A gyárból egyenesen felrakták az autót a repülőre, azt gondolva, hogy úgy is jó lesz. Legalább beindíthatták volna a motort, megnézhették volna a parkolóban, hogy jól működik-e a váltó. Nagy árat fizettek, hiszen az első nap nagy részét elvesztették” – jelentette ki a 39 éves ex-pilóta.
„A problémáink nem azért alakultak ki, mert nem csináltunk bejáratást – hangzott a viszontválasz a Mercedes csapatfőnökétől, Toto Wolfftól. – Az előszezoni tesztelés mindig izgalmas, mert folyton hajszálat találunk a levesben, a dolgok nem mindig alakulnak jól és most eléggé küszködtünk” – tette hozzá. A Mercedes, hogy mielőbb megoldást találjon a problémáira kedden filmes napot tartott.
„Talán az a sokkoló valóság, hogy a Mercedes nem olyan jó, mint várnánk – állította Lando Norris, a McLaren pilótája, aki hozzátette, óvatosan kell bánni az elhamarkodott kijelentésekkel.
Egy évvel ezelőtt a két nagy rivális viszonylatában a Red Bull mutatkozott idegesnek a pályán, idén viszont fordult a kocka. Az idei szabályváltozások miatt a versenyautók padlólemezét és diffúzorát át is kellett tervezni, s úgy tűnik, ez az energiaitalosoknak sikerült jobban. A pletykák szerint ezúttal a Mercedes készül arra, hogy lemásolja riválisa jobb megoldását.
A Red Bull előszezoni formájával Max Verstappen is elégedett, szerinte az autó egyértelmű előrelépés a 2020-as modellhez képest. „Minden úgy működik, ahogy reméltük, az autó úgy reagál, ahogy vártuk a teszt előtt. Jelentősen javítottunk az autón” – vélekedett a holland pilóta.
„Ez a valaha volt legjobb kezdésünk – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. – Az autó jól reagál a változtatásokra, és már most képesek voltunk játszadozni a beállításokkal, hogy lássuk, mi működik, és mi nem” – tette hozzá a szakember, aki a rivális Mercedes helyzetéről is szót ejtett.
„Kétlem, hogy láttuk a Mercedes teljes potenciálját, de az autójuk elég idegesnek tűnt. Van még két hét az első versenyig, ez vélhetően elég lesz nekik arra, hogy problémáik nagy részét megoldják. Szerintem továbbra is a Mercedes a favorit, mi pedig a legfőbb kihívójuk. Mögöttünk küzdelem lesz majd, szerintem a McLaren egy kicsit kiemelkedik, de nincs a Mercedes, illetve a mi szintünkön. Ellenben a középmezőny határozottan szorosabb lett” – foglalta össze az erőviszonyokat.
A Mercedes partnercsapata, az Aston Martin is sebességváltó problémákkal küzdött a teszt során, így Sebastian Vettel mindössze 117 kört tudott megtenni új csapatának autójával. A négyszeres világbajnok német versenyző egy interjúban elárulta, legalább 100 kör hiányzott ahhoz, hogy jól felkészülten vágjon neki a jövő hétvégi szezonnyitónak, ugyanakkor igyekszik higgadtan kezelni a történéseket.
„Talán a korral jár, talán a tapasztalattal, de nem zaklat fel túlzottan. Tíz éve feltehetően már pánikoltam volna ebben a helyzetben” – jelentette ki.
Eközben a Ferrari egyik tesztpilótája, Marc Gene úgy véli, a maranellói istálló erőforrása sokat javult. „Tavaly a Ferrari motorja volt a legrosszabb a rajtrácson, 2021-ben azonban az egyik legjobb lesz. Nem tudom, jobb lesz-e a Mercedesénél, de nagyon erős lesz. Nem leszünk világbajnokok idén, néhány futamgyőzelem azonban nem elképzelhetetlen. A fő célunk az, hogy dobogókat szerezzünk, és hogy bebizonyítsuk, a tavalyi és egyszeri eset volt” – summázott.