Vadai Ágnes, a Demokratikus Koalíció alelnöke és parlamenti képviselője írásbeli kérdésben érdeklődött Orbán Viktor miniszterelnöknél arról, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség mennyit fizetett a „celebek nyitási szponzorálására”.
A képviselő emlékeztetett arra, hogy korábban a 444 arról számolt be, hogy több híresség is #reklám, #csodásmagyarország hashtagekkel ellátott fotókkal ünnepelték a terasznyitást közösségi oldalukon, sőt volt, aki az „Orbán Ráhel bizalmasa”, Guller Zoltán által vezetett MTÜ kiadványát reklámozta. Vadai Ágnes arra is kíváncsi volt, hogy kik és mennyi pénzt kaptak a posztjaikért.
Kérdésére a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára, Dömötör Csaba adott igencsak foghíjas választ. Azt írta, hogy a kormány az MTÜ közreműködésével továbbra is igyekszik minden lehetséges eszközzel támogatni a járvány sújtotta turisztikai-vendéglátó ágazatot. Úgy fogalmazott, hogy a mielőbbi talpra álláshoz arra is szükség van, hogy az érintett vállalkozások a beoltottak számának folyamatos növekedésével, és így a gazdaság fokozatos újraindításával ismét bevételhez jussanak.
Közölte azt is, hogy az üzenetek ”az üzleti tervekben előzetesen betervezett marketingköltségek terhére, a korábban megkötött keretszerződés alapján megvalósított tavaszi újraindítási kampány részeként jelentek meg”. Dömötör Csaba írásbeli válaszából épp csak az nem derült ki, hogy kinek és menyit fizetett az MTÜ.
A terasznyitásról szóló riportunkat itt olvashatják.