Megkezdte működését július 1-jén az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) sürgősségi ügyeleti modellprogramja Hajdú-Bihar megyében – közölte az OMSZ szombaton az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az eddig csatlakozott tizennyolc telephely mindegyikén speciális járművel és felszereléssel, magasan képzett szakemberekkel indult az ügyeleti szolgálat, amelynek célja, hogy átvegye a háziorvosoktól a sürgősségi ügyeleti ellátást, ezzel gyorsítsa és javítsa a betegellátást.
Közölték azt is, az elkövetkező hetekben a szükséges adminisztrációs folyamatok lezárása után további telephelyek is csatlakoznak a rendszerhez. Az átállás időszakában az ügyeleti ellátás mindenhol folyamatos marad és az új rendszerben is a megye 21 pontján (köztük 10 járási központban) fog működni „kijáró” ügyelet.
A járási központokban orvosok, máshol orvosok mellett diplomás mentőtisztek és felsőfokú képzettségű ápolók látják el a betegeket.
– A mentőtisztek önálló döntési és beavatkozási jogkörrel felruházott, diplomás szakemberek, akik gyakorlatuk és kompetencia vizsgáik alapján orvosi beavatkozások elvégzésére is jogosultak – tették hozzá.
A közlemény szerint az új ügyeleti rendszerben megnő a helyben elvégezhető vizsgálatok és ellátások köre is, hiszen azon betegek, akik ügyeleti ellátás céljából mennek a járási ügyeleti központokba, ott megkaphatják a kórházi ellátást nem igénylő laborvizsgálatot, gyógyszeres, akár infúziós kezelést, betegmegfigyelést, amelynek eredményeként nem feltétlenül lesz szükség a beteg kórházi beutalására.
Arról a Népszava számolt be elsőként, hogy a rendszert július 1-jétől Hajdú-Bihar megye településein tesztelik, és erről alig tíz nappal a nagy kísérlet rajtja előtt tájékoztatták a térségi polgármestereket. A minisürgősségikkel ebben a cikkünkben foglalkoztunk.