orosz propagandatevékenység;állami média;Társaság a Szabadságjogokért;Political Capital;

2022-03-29 14:14:00

Az Európai Bizottsághoz fordulnak, amiért az állami médiából ömlik a Kreml propagandája

Két szervezet úgy véli, hogy az MTVA kijátssza az uniós jogot. 

A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) és a Political Capital (PC) az Európai Bizottsághoz fordult, mert miközben az Unió kitiltotta területéről az orosz propagandát, az annak megfelelő tartalmakat a magyar „közmédia” akadálytalanul terjeszti - derül ki a két szervezet közös, lapunkhoz is eljuttatott tájékoztatásából. 

Mint írják, közismert, hogy Oroszország az államilag finanszírozott dezinformációt is fegyverként használja az ukrajnai háborúban, ezért az Európai Unió több orosz propagandaforrást is szankciós listára helyezett. A Szputnyik és az RT semmilyen tevékenységet nem végezhetnek az Unió területén, és a tagországok médiaszolgáltatóinak is tilos ezek tartalmainak sugárzása vagy bármilyen terjesztése.

Ezzel szemben az úgynevezett „közszolgálati” média csatornái továbbra is forrásként használják az orosz propagandát, máskor pedig kritika nélkül közlik az orosz dezinformációs üzeneteket. Miután a PC hiába tett ezzel kapcsolatban bejelentést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál, a TASZ-szal közösen az Európai Bizottsághoz fordultak, mondván, a közmédia kijátssza az uniós jogot. 

„Az Európai Unió példás gyorsasággal és hatékonysággal lépett fel az orosz háborús dezinformációval szemben, így azt sem engedheti meg, hogy a magyar közmédia következmények nélkül tegye értelmetlenné az erre vonatkozó, közös európai szabályokat” - fogalmazott Kapronczay Stefánia, a TASZ ügyvezető igazgatója.

Korábban az ellenzék is tüntetett már az állami média óbudai székháza előtt, amiért az adófizetői pénzekből működő MTVA - melyet a hírhamisító Papp Dániel vezet - orosz propagandát sugároz.