A Formula-1 legveszélyesebb néhány másodperce a rajt: elképesztő erőhatások, őrületes gyorsulás és centiméterek döntik el, hogy a nagy helyezkedésből ki tud jobban kijönni, ami akár az egész futamot befolyásolhatja. Carlos Sainz, a Ferrari spanyolja mögött egészen durva baleset okozott riadalmat a silverstone-i futamon. Az autóversenyzés bölcsője, a Brit Nagydíj 1950 óta megszakítás nélkül szerepel az F1-es versenynaptárban, a szezon talán legkultikusabb helyszíne, még Monte Carlóval is versenyez e téren. A britek megőrülnek a benzinszagért, a hétvége három napján összesen 400 ezren látogattak ki a futamra, hogy az autósport királyainak szurkoljanak.
Szóval a rajt: a másodpercek alatt lejátszódott jelentben annyit lehetett látni, hogy a mezőny első harmadában az egyik autó megpöckölte a másikat, az a harmadikat, a láncreakció végén pedig a harmadik a feje tetejére állva csúszik, majd irtózatos sebességgel becsapódik a kerítésbe. A lassítások után kiderült, a Russell-Albon-Csou trió volt érintett a szezon eddigi legnagyobb bukásában, a megpöckölt kínai a feje tetejére fordult, és az Alfa Romeo fejjel lefelé csúszott, a pilótát pedig a titánból készült bukókeret (Glória) szikrázva védte meg a teljes megsemmisüléstől…
Óriási baleset miatt félbeszakadt a Brit Nagydíj a rajt után (VIDEÓK)Az autó a bukfenc végén a kerítésben állt meg, hatalmas szerencse, tán azt is mondhatjuk, csoda, hogy nem szállt ki a nézők közé. Az viszont biztos, hogy csoda, hogy Csou Kuan-jü nem sérült meg, ámbátor hordágyon szállították el a pályáról a kivizsgálásokra. Még a futam alatt kiderült, a kínai pilóta magánál van, beszél, és nem tört el egy csontja sem a rettenetes balesetben, így kiengedték a kórházból. A pilóták feje fölé épített glória többször mentett már életet. A biztonsági elem teherbírása brutális, 10 tonnát is kibír.
Az előzmények sem voltak érdektelenek: a szombaton rendezett esős időmérő edzést Carlos Sainz Jr., a Ferrari spanyol versenyzője nyerte, így ő indulhatott a vasárnapi futamon az élről. Sainz mellől a világbajnoki címvédő és az összetettben is éllovas Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője startolhatott, míg a harmadik rajtkockát Sainz csapattársa, a monacói Charles Leclerc szerezte meg.
A bukás után természetesen félbe szakadt a futam, majdnem egy óráig tartott a romok eltakarítása, illetve a sérült pálya újraépítése. A második állórajtot megúszta a mezőny kisebb koccanásokkal, Verstappen ismét nagyon kemény volt a startnál, ám Sainz végül visszaverte a címvédő támadásait.
Óriási csata alakult ki, egymást érték az előzések, mígnem a 39. körben Ocon autója lelassult, így Verstappen, majd a többiek is elmentek mellette. Az Alpine ráadásul a célegyenesben állt meg, így jöhetett a biztonsági autó! Az ingyen kerékcsere után így festett a sorrend: a Ferrari párosa ment az élen, mögöttük Hamilton, Pérez, Norris, Alonso, Vettel, Magnussen, Verstappen és Stroll következett. Ferrari-csata alakult ki az élen, amiből Sainz jött ki győztesként, Hamilton és Leclerc is hatalmasat küzdött, a kaotikus verseny végén pedig Sainz megszerezte pályafutása első győzelmét (korábban még pole pozíciója sem volt). A dobogóra még Pérez és Hamilton állhatott fel, a ferraris Leclerc-et ki tudja, miért, de nem hozták ki kerékcserére biztonsági autós résznél, amiért nagyon megbűnhődött.
Sainz így értékelt: „Csodálatos, hogy 150 futam után megszületett az első győzelmem. A biztonsági autó bejövetele teremtett lehetőséget a győzelemre, hihetetlen volt, köszönöm mindenkinek!” A második Perez ezt mondta: „Nagyon jó csata, óriási utolsó körök voltak. Az első körben nem tudtam hova menni, az első szárny megsérült, az utolsó helyről jöttem vissza.” A hazai kedvenc, Hamilton így látta: „Soha nem voltak ennyien Angliában F1-es versenyen, mint most, fantasztikus a hangulat, elképesztő csatát láthattak a nézők. Hálás vagyok a csapatnak a munkáért, közelebb kerültünk a többiekhez.”
Brit Nagydíj
Végeredmény: 1. Carlos Sainz Jr. (spanyol) Ferrari 1:21.20.440, 2. Sergio Pérez (mexikói) Red Bull 3.779 mp h., 3. Lewis Hamilton (brit) Mercedes 6.225 mp h..
A vb állása: Max Verstappen 181, 2. Sergio Pérez 147, 3. Charles Leclerc 138 pont.
Konstruktőrök: Red Bull 328, 2. Ferrari 265, 3. Mersedes 204 pont.