visszaesés;hiba;áfa;Nemzeti Adó- és Vámhivatal;pénztárgép;üzletbezárás;

2022-10-31 10:41:00

Lebuktatta és bezáratta a NAV az államot 88 forinttal megkárosító tejbárt

Az adóhatóság szerint nem ez az első eset, az üzemeltető a jogi környezetet, nem a NAV eljárását tartja „túlzónak”.

Nem egyszeri eset volt a cégnél, és pontosan tudhatták, a „hiba” milyen következményekkel járhat, egyébként tudomásul vették a határozatot – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Világgazdaság megkeresésére, hogy miért zárattak be 12 napra,  október 27-től november 8-ig egy budai reggelizőt. A „hiba” az volt, hogy a II. kerületi Franko Tejbárban egy ásványvizes palackot nem a megfelelő áfakulccsal ütöttek be a pénztárgépbe, így 88 forinttal károsították meg a magyar költségvetést.

A NAV tájékoztatása szerint a szóban forgó vállalkozás 2021 őszén egy ellenőrzéskor nem a megfelelő áfagyűjtőt használta és 27 százalék helyett 5 százalékot alkalmaztak, amiért akkor pénzbírságot szabtak ki és felhívta a figyelmét az áfagyűjtő helyes használatára. Csaknem fél éve megismétlődött ez a tévedés, amivel „nemcsak a költségvetést károsította meg, hanem a tisztességes versenytársakhoz képest is jogtalan előnyhöz jutott”. Mivel 3 éven belül ez már a második mulasztása volt az adózónak – a hatályos jogszabályok szerint –„üzletzárást alkalmaztak a jogkövető magatartásra ösztönzés érdekében”.

A portál megemlíti, hogy a cég a tejbár ajtaján és Facebook-posztban is jelezte, hogy a NAV bezáratta, „óriásit futott a hír, még külföldön is sokan újraosztották”. A cég magyarázatképpen, s nyilván a tervezett újranyitás érdekében még egy posztot írt, hangsúlyozva, hogy „a jogszabályoknak megfelelően jártak el velünk szemben és szankcionáltak”. Mindezért a jogszabályi környezetet tették felelőssé „ami, aránytalanul túlzó és nem ad mérlegelési lehetőséget még a NAV-nak sem az ilyen kivédhetetlen hibákkal szemben”.