online;vizsgálat;Gazdasági Versenyhivatal;fogyasztók megtévesztése;jegyértékesítés;felár;WizzAir légitársaság;

Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal, hogyan tereli a Wizz Air az online jegyvásárlóit

A hatóság szerint a légitársaság olcsóbbnak beállított feláras szolgáltatásokat kínál, és ezzel vélhetően megtéveszti a fogyasztóit.

Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Air légitársasággal szemben – közölte a hatóság, mert a gyanújuk szerint a cég „vélhetően a fogyasztók döntésének szempontjából jelentős információkat hallgat el vagy közöl későn online felületein, hogy a drágább lehetőségek irányába befolyásolja a jegyvásárlókat”. Megjegyzik, a feláras szolgáltatásokkal szemben a fogyasztóknak a legolcsóbb csomagopciót is lehetőségük van kiegészíteni elsőbbségi szolgáltatás, illetve feladott poggyász megrendelésével.

A GVH kifejtette, hogy az egyes, magasabb költségű csomagopciók kapcsán a társaság megtévesztően állíthatja, hogy az „akár drágább is lehet”, ha csak az utasfelvételkor foglalnak maguknak ülőhelyet, mert ez vélhetően csupán más, olcsóbb csomagopcióra igaz. Hozzátették, hogy az online utasfelvétel során félrevezető megnevezéssel, illetve egyéb technikai megoldásokkal is kapacitálhatták a fogyasztókat a feláras ülőhelyválasztásra.

Emlékeztettek, hogy a versenyhivatal tavaly ősszel átfogó gyorselemzését követően nyomatékosan figyelmeztette a Magyarországon elérhető légitársaságokat arra, hogy jegyeladási- és reklámgyakorlatuk során változtassanak a fogyasztói döntéseket észrevétlenül torzító módszereiken, ellenkező esetben versenyfelügyeleti eljárásokat indíthatnak. Ugyanakkor a GVH vizsgálata nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, mert az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Az Európai Bizottság egyébként a múlt hét elején hozta nyilvánosságra az összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálatának eredményeit, amelyek szerint a vállalkozások jelentős része torzítja tisztességtelen módszerekkel a fogyasztók döntéseit a saját érdekeit szolgáló lehetőségek felé, internetes felületeik kialakításával vagy nyelvezetével.