vasút;Nyugati pályaudvar;Csepreghy Nándor;Építési és Közlekedési Minisztérium;

Lázár János helyettese szerint az a kérdés, meg tudják-e tankolni a Volán buszait, ezért nem reális a Déli és a Nyugati pályaudvar közti vasúti alagút ötlete

Ráadásul a vasúti pálya a legtöbb helyen lassújeles, emiatt pedig a vonatok nem képesek tartani a menetrendet. 

Akkor, amikor egy olyan kihívással néz szembe az ország, mint amilyenben mi ma vagyunk, akkor egy picit lejjebb kell hozni a horizontot, a lábunk elé kell néznünk - jelentette ki az Építési és Közlekedési Minisztérium. parlamenti államtitkára a Portfolio konferenciáján.

Csepreghy Nándor – derül ki az RTL videójából – a Nyugati pályaudvar felújítására gondolt. Bár ha valaki ma ellátogat a Nyugati térre, és megnézi a pályaudvart, akkor azt látja, hogy ott éppen építési munkálatok zajlanak, ténylegesen azonban semmi nem halad. Nincs realitása a Nyugati pályaudvar és a Déli pályaudvar közt építendő alagútnak sem. – Akkor, amikor nagyságrendileg 300-400 milliárd forinttal több a közlekedési ágazat energiaköltsége 2023-ban, nem gondolom azt, hogy a magyar államnak azzal kellene vagy lehetne foglalkoznia, hogy megvalósít egy kicsit nagyon szép víziót, egy nagyságrendileg 500 milliárd forintos alagút fúrásával. Akkor, amikor arról beszélünk, hogy van-e forrás a 3200 településen megjelenő mintegy pár száz vagy pár ezer Volánbusz megjelenésére és dízellel való feltöltésére (...) akkor nem gondolom, hogy ilyen kérdéseket kell elsődlegesen napirendre tűzni – fejtegette a politikus.

Hangoztatta, két szempontot kell figyelembe venni a közlekedési kérdésekben. Ezek közül az egyik, hogyan lesznek képesek megoldani olcsón, kiszámíthatóan és menetrendszerűen a személyszállítás kérdését. Megjegyezte, hogy a MÁV által üzemeltetett 8200 kilométernyi pályaszakasz kicsivel kevesebb mint fele lassújeles, ami azt jelenti, hogy nem képes tartani a menetrendeket, ahhoz, hogy ez kiszámítható legyen a magyar emberek számára. Éppen ezért a fejlesztéseknek erre kell irányulnia.

A másik prioritás pedig a közlekedéspolitikában mostohaként tekintett cargo szempont. – Nagyon-nagyon fontos, azt gondolom, hogy amikor ez a vita zajlik, akkor Önök, mint állampolgárok, mint adófizető állampolgárok mit szeretnének látni? Olyan politikusokat és olyan terveket, amik az Excel-táblákon, illetve a különböző nagy LED-falakon mögöttem nagyon jól néznek ki, vagy olyan politikusokat, akik meg is építettek valamit azokból a koncepcióból, amit meghatároztak? – tette fel a némiképp költőinek szánt kérdést az államtitkár.