Az utolsó pillanatban kihúzatta magát Balásy Gyula médiavállalkozó a legbefolyásosabb médiavezetők toplistájáról; a vállalkozó a New Land Media és a Lounge Group tulajdonosának ezt a Marketing&Media című magazinnál sikerült elérnie rövid idő alatt – derült ki a Media1 péntek este megjelent cikkéből. Balásy Gyula eddig éveken át szerepelt ezen a listán, legutóbb az előkelő 5. helyen szerepelt, sőt, belső források szerint idén is ott volt a top 10-ben.
Balásy Gyula portréját egy informátor szerint már be is tördelték a készülő lapszámba, csakhogy a Media 1 szerint a megjelenését „jogi eszközökkel” megtiltotta a szaklap számára. A lap ennek eleget tett, amiről Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője azt mondta, a kiadó ügyvédek tanácsára döntött így, mert nem akartak úgy járni, mint korábban a Forbes, amelyet egy másik vállalkozó az utcai standokról rendeltetett vissza bírósági úton, amiért szerepeltették őt a leggazdagabb magyarok toplistáján.
Balásy Gyula kormányközeli vállalkozó befolyását egyébként főként annak köszönheti, hogy cégei myerik az Orbán-kormány tendereit, de vállalatai intézik az állami Szerencsejáték Zrt. kommunikációját és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság médiabüdzséjének elköltését is.
A Népszava nemrég számolt be a Transparency Imternationalnak a 2018 és 2020 közötti időszakról összeállított listáján a legtöbb állami megbízást, közbeszerzési pályázatot elnyerő szereplőkről. A kormányzati kommunikációs tenderek állandó nyerteseiként Balásy Gyula cégei a harmadik helyre futottak be 254 milliárd forinttal.
Csillagászati méretűvé dagadt a NER gazdasági birodalma, három oligarcha nyerte a legtöbb pénztBalásy Gyula cégei nyertek az 50 milliárdos kormányzati rendezvényszervezési tenderen