Egy nap eltéréssel Horthy Miklós kormányzó és felesége, Purgly Magdolna újratemetésének harmincadik évfordulóján, vasárnap este fél hatkor vasúttörténeti kiállítás nyílik Kenderesen. A tárlatot az építészi és közlekedési miniszter, Lázár János nyitja meg.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kiállítása az 1920-as és 30-as évek vasútüzemi működését, továbbá a korszakban meghatározóvá vált, a gőzvontatás megszűnéséig hazánk egyik meghatározó járművét, a 424-es gőzmozdony történetét is bemutatja. A MÁV által 471 millió forintból felújított, műemléki állomásépület helyiségeiben megtekinthető kiállítás a vasúthálózat fejlődését szemléltetve Horthy Istvánt is bemutatja a Magyar Királyi Államvasutak mérnökeként, vállalatirányítójaként, a 424-es gőzmozdony megalkotásában tevékenyen részt vállaló szakemberként. (A kormányzó idősebb fia, kormányzóhelyettes és repülő főhadnagy 1942-ben szenvedett repülőbalesetet Alekszejevka város közelében.)
A Turán nevet viselő különvonattal a két világháború között és a második világháború időszakában utaztak a korszak politikai és állami vezetői. A szerelvény 9-es számú szalon- és étkezőkocsija tartozik a múzeum gyűjteményébe, ám ez egyelőre nincs kiállítható állapotban, A 12-es számú autószállító kocsi futásképes, ezt a kenderesi vasútállomás melletti vágányon tervezik kiállítani műtárgykölcsönzés keretében. A vasúti kocsiban a korszak reprezentatív járművét, egy ritkán látható Maybach DS 8 gépkocsit lehet majd megtekinteni. Az 1934-ben gyártott Maybach Zeppelin történetének egy része bizonytalan, ami biztos: a második világháború után az Államvédelmi Hatóság vezetője, Péter Gábor használta.
A kiállítás megnyitója előtt Kenderesen egyébként megemlékezések lesznek Horthy Miklós újratemetéséről: délelőtt istentiszteletet tartanak, délután pedig koszorúzni fognak a Horthy-kriptában.