Mégsem újítják fel a gyulai vasútállomást, hiába kampányolt ezzel tavaly februárban a fideszes jelölt, hangsúlyozva, hogy az állomás jövő nyárra visszakapja a Monarchiabeli kinézetét, és „Gyula előre megy, nem hátra” – vette észre a 444.
A portál szerint a jövő nyárból idén nyár lett, majd az is elmúlt, és az 1966-ot átépítése óta erősen legatyásodott gyulai vasútállomással semmi sem történt. Most pedig eldőlt, hogy belátható ideig nem is fog: a város polgármestere csütörtökön a helyi lapban közölte, hogy
a vasútállomás felújítását felfüggesztette és tartaléklistára tette Lázár János építési és közlekedési miniszter.
A felújításról Görgényi Ernő polgármester felidézte, hogy
a MÁV 2015 és 2020 között végezte el a beruházás tervezési munkálatait, közösen az önkormányzattal.
2017 őszére elkészült a fejlesztési program, majd 2018-ban, az előkészítés részeként, lebontották a restit és felújították a biztosítóberendezés elhelyezésére szolgáló vízházat.
2020-ra elkészült az engedélyes- és kiviteli terv, Fónagy János miniszterhelyettes pedig hivatalos levélben tájékoztatta a polgármestert arról, hogy a munkálatokra összesen 650 millió forintot biztosítanak.
a következő évben a felújítás megkapta a jogerős építési engedélyt, a MÁV vezetése pedig jóváhagyta a kiviteli terveket.
2021. augusztusában Mosóczi László közlekedési államtitkár küldött arról levelet, hogy a forrás rendelkezésre áll, a munkálatokat ősszel kezdik, de végül 2022-re halasztották a felújítást.
2022. január 21-én Puszpán János, a MÁV beruházási igazgatója küldött tájékoztatást, miszerint nyáron elindul a kivitelezés, erről egy hónappal később tartottak sajtótájékoztatót Kovács József országgyűlési képviselővel. Másnap kitört az orosz-ukrán háború, a kormány pedig nyáron írta elő az állami beruházások felfüggesztését.
Lázár János építési és beruházási miniszter 2023. október 2-án tájékoztatta hivatalosan a projekt felfüggesztéséről és tartaléklistára vételéről.
A polgármester leszögezte, továbbra is a legfontosabb céljaik között szerepel a gyulai vasútállomás esetében annak elérése, hogy a MÁV elvégezze a betervezett és megígért felújítási munkálatokat, a napirenden tartás érdekében pedig folyamatos kapcsolatban állnak a minisztériummal és a vasúttársaság vezetésével.
Lázár János: Keveset fogunk építeni, de az marha jó lesz!A beruházások kukázásában jeleskedő Lázár János szerint közlekedési beruházások nélkül nincs gazdasági erő