MÁV;Lázár János;Szabadka;

- A tervekhez képest egy hónap csúszással, hét perc késéssel, a fedélzetén Lázár Jánossal elindult az első Szeged–Szabadka vonatjárat

Tíz járat közlekedik majd a két ország között, a menetidő a határrendészeti vizsgálatokkal együtt nagyjából másfél óra lesz.

November 28-án, nyolc év után újraindult a személyszállítás a Szeged–Röszke–Horgos–Szabadka vasúton.

Az Iho.hu tudósítása szerint az első járaton ott volt Lázár János építési és közlekedési miniszter, Pafféri Zoltán, a MÁV első embere és Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója is. A vonat végül hét perc késéssel indult el Szegedről, és fél nyolc után néhány perccel futott be Szabadkára.

A MÁV közleményében az áll, hogy napi öt pár, azaz tíz járat közlekedik majd a két ország között, ebből négyet magyar, hatot szerb Uzsgyi motorvonat szolgál ki.

A menetidő Szeged és Szabadka között a határrendészeti vizsgálatokkal együtt nagyjából másfél óra.

A vasútvonal fejlesztését szolgáló beruházás 2025-ben fejeződhet be teljeskörűen.

Az MTI a vasúttársaság közlése alapján felidézi, hogy fejlesztés keretében több mint 13 kilométer hosszan újult meg a vasúti pálya és annak környezete. A pálya átépítése tavaly nyáron fejeződött be, a tehervonatok már azóta közlekedhetnek, és átmenetileg továbbra is ez a vonal biztosítja a Budapest-Kelebia vasútvonal fejlesztési időszakában a tranzit áruforgalom kerülő útvonalát.

Az eredetileg október 23-ra tervezett személyforgalmi indulást „vállalkozói hiányosságok” miatt kellett elhalasztani.

Tekintettel arra, hogy jelenleg a vonal nem minden állomásán és megállóhelyén üzemel jegypénztár, illetve a fedélzeten csak korlátozásokkal váltható jegy, a vasúttársaság azt javasolja, hogy az utasok menetjegyüket a MÁV-START nemzetközi jegypénztáraiban, vagy a jegy.mav.hu felületen váltsák meg.

Kocsis Máté szerint meg kell tárgyalni az Állami Számvevőszék 2022-es tevékenységéről és gazdálkodásáról szóló beszámolót, valamint az annak elfogadásáról szóló határozati javaslatot.