kormány;Karácsony Gergely;járatritkítás;HÉV;Budapest-bérlet;

Karácsony Gergely a kormány újabb ármánykodását sejti a HÉV-járatok ritkítása mögött

A főpolgármester szerint egyértelműen az állam felelős azért, hogy a nyolc éve államosított kötöttpályás közlekedés csődöt mondott, lerohadtak a szerelvények. A szentendrei és a ráckevei vonal rosszabb szolgáltatásáért mégis többet kérnének.

Mától ritkított menetrenddel közlekedik a HÉV a szentendrei és a ráckevei vonalakon – állapította meg hétfői felháborodott Facebook-bejegyzésében Karácsony Gergely. A főpolgármester emlékeztetett arra, hogy a HÉV-vonalakat 2016-ban vette át az állam a fővárostól, s a főváros rengeteg fejlesztést vitt véghez, a 3-as metró megújításától kezdve új villamosok, trolik, buszok beszerzésééig. – Az állam által átvett HÉV-szerelvényekkel azonban csak egy dolog történt: rohadtak tovább. Mostanra annyira leromlott a géppark, hogy csökkenteni kellett a járatok számát – fogalmazott Karácsony.

Budapest vezetője összefüggést lát a HÉV-ek járatritkítása és a kormány tavaly év végi közlése között, mely szerint nem hosszabbítja meg azt a megállapodást a fővárossal, amely biztosította, hogy Budapest hozzájárulása nélkül ne lehessen csökkenteni a járatok számát. Kiemelte, hogy az államosítás óta a főváros komoly összegeket fizetett a kormánynak a HÉV-ek városon belüli üzemeltetéséért, évről évre egyre többet.

– A kormány azonban még több pénzt követelt, holott a szolgáltatás színvonala egyre rosszabbá vált, de ez sem elég, és ha rajtuk múlna, nemcsak a fővárosnak, de az utazóknak is többet kellene fizetnie a rosszabb szolgáltatásért. Hiába jár ritkábban a HÉV, ha rajtuk múlna, hamarosan egy külön bérlettel lehetne csak utazni rajta – feltételezte a mögöttes szándékot Karácsony Gergely, aki leszögezte, hogy ők ezt nem hagyják, és megvédik a Budapest-bérletet.

A járatritkítás nem egyik napról a másikra történt, azt a MÁV-HÉV Zrt. a honlapján már tavaly december 15-én közzétette a következő szöveggel: „Január 8-ától (hétfőtől) a forgalomba adható járművek darabszámának változására tekintettel, a rendelkezésre álló kapacitások pontosabb és hatékonyabb elosztása érdekében változik a H5-ös és a H6-os HÉV munkanapokon érvényes menetrendje.” Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy szentendrei vonalon reggel 7 és 8 óra között egy békásmegyeri vonatpárral kevesebb közlekedik, viszont 8 és 9 óra között az eddiginél több. A ráckevei vonalon egy-egy tököli vonatpárral kevesebb közlekedik a kora reggeli és a kora délutáni órákban.