Több jel is arra utal, hogy most épp nem szárnyal annyira a Mészáros Lőrincék által pár éve létrehozott sportmárka, a 2Rule – írja az Átlátszó.
A portál először arra figyelt fel, hogy nem működik a webshop, majd az Optenben található információk alapján észrevette, hogy
a Magyar Sportmárka Zrt. herceghalmi székhelyét idén februárban áttették az Andrássy út 59. szám alatti Mészáros-központba,
megszüntették a cég két fióktelepét Budapesten, a Váci út 80-ban és a Ferihegyi út 280-ban (mindkettőt 2019-ben, azaz csupán öt éve nyitották),
egyúttal új ügyvezetőt is kineveztek a cég élére, Vincze Anettet, aki saját lányát, Aszalós Enikő Klárát váltotta a poszton.
Aszalós most a Testőr Kft.-nél és a Testőr-Audit Kft.-nél ügyvezető, ezek a cégek is a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Grouphoz tartoznak, csakúgy, mint a Magyar Sportmárka Zrt.
Az Átlátszó megkereste a céget, hogy megtudja,
miért zárta be a két budapesti fióktelepet,
jelenleg hány üzlete van a Magyar Sportmárka Zrt.-nek az országban, vagy ha nincsenek saját boltjai, akkor hol/hogyan értékesíti a termékeit,
mióta tart az üzemszünet a webshopon, és mi ennek az oka,
kik a Magyar Sportmárka Zrt. termékeinek vásárlói,
a közbeszerzési adatbázis szerint a Magyar Sportmárka Zrt. 2019 óta nem nyert közbeszerzést, sőt, nem is indult egyetlen tenderen sem, helytálló-e ez az információ és ha igen, mi ennek az oka.
A Mészáros Csoport kommunikációs igazgatósága közölte:
„az Opten cégadatbázisból megismerhető tényadat, hogy a 2Rule Magyar Sportmárka Zrt. új telephelyre költözött, ennek megfelelően az iroda és bemutatóterem is megszűnt.”
A válaszból kiderült az is, hogy a termékek értékesítése értékesítési managereken keresztül történik, a lakossági értékesítés jelenleg szünetel, és a cég partnerei pedig főként nagyvállalatok és sportegyesületek.
Arra tehát a cég érdemben nem reagált, hogy pontosan miért zárták be a fióktelepeket és miért szünetel a lakossági értékesítés. A 2023. évi pénzügyi beszámolók pedig még nem nyilvánosak, így egyelőre nem tudni, van-e anyagi oka a döntésnek.
Csaknem 200 millió forint nyereséget ért el Mészáros Lőrinc sportmárkájaAz Átlátszó megjegyzi, a fióktelepek bezárása más megvilágításba helyezi azt a múlt nyári hírt, hogy
a Mészáros Csoport Pro Filii Alapítványa mintegy 70 ezer 2Rule-terméket adományozott rászoruló fiataloknak összesen 200 millió forint értékben. A nemes felajánlás így ugyanis inkább készletkisörpésnek tűnik.
Ám az arról szóló kérdésre, hogy a sportmezek elajándékozásának van-e köze a fióktelepek megszüntetéséhez, a Mészáros Csoport kommunikációs igazgatósága annyit válaszolt, „A Mészáros Csoport a magyar gazdaság meghatározó szereplőjeként üzleti tevékenysége mellett régóta kiemelt figyelmet fordít a társadalmi szerepvállalásra, a jótékonykodásra. Ennek jegyében zajlott a Pro Filii Alapítvány Együtt mozdulunk! sportmez-adományozási programja is.”
70 ezer 2Rule-terméket adományozott rászoruló fiataloknak Mészáros Lőrinc alapítványa