Mostanáig 2 003 603 072 forint az Orbán-kormányzati propagandáját szajkózó Megafon teljes hirdetési költsége a Meta Ad Library adatai szerint - írja a Telex, hozzátéve, ez az összeg nagyjából kétezer szponzorált posztra ment el, azaz posztonként átlagosan mintegy egymillió forintot sikerült elherdálni.
A költekezés idén februárban pörgött fel, a Megafon alig három hónap leforgása alatt égetett el 500 millió forintot a Facebookon. A lap becslése szerint a jelzett bő kétmilliárd forintból - abból kiindulva, hogy jelenleg 2-3 forint / megjelenés körüli árat számláz a Facebook az ilyen jellegű hirdetésekért - akár csaknem egymilliárd alkalommal tűnhetett fel Facebook-felhasználók előtt valamelyik megafonos propagandista üzenetét az elmúlt 3-4 évben.
A lap összegyűjtötte, hogy melyik profilra mennyit költöttek. Egyes neveket többször is szerepeltettek a listában, mivel előfordult, hogy új oldalakat hoztak létre ugyanazon propagandista nevével, a régit törölve, vagy egyszerűen elhagyva. A listát Deák Dániel vezeti, akinek két profiljára összesen megközelítőleg 340 millió forintot tapsoltak el a propagandaintézménynél. Őt követi Bohár Dániel, akire összesen nagyjából 336 millió forintot herdáltak el a Megafonnál, ez a költés 4 különböző profillal jött össze. A harmadik helyen Rákay Philip áll, akinek két profiljára összesen körülbelül 252 millió forint ment el. A negyedik helyre futott be Trombitás Kristóf, akinek az egyetlen profiljára tapsoltak el több mint 237 millió forintot, majd Déri Stefi következik szintén egy profillal, csaknem 227 millió forinttal.
Az elköltött összesen kétmiliárd forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, amelyet a Magyarország Kormánya Facebook-oldal követ 679 millió forinttal, majd a Fideszé 617 millióval. A Telex felidézi, hogy miután feltárták a meglehetősen zavaros finanszírozású Megafon környékén felbukkanó közpénzhegyeket, a propagandaközpont három pert is indított a lap ellen, de mindhármat elvesztette.
Egy hónap alatt 200 milliót tapsolt el Facebook-hirdetésekre a Megafon, ennél többet csak a 2022-es választást megelőző hetekben költöttTöbb mint 140 millió forint ment el egy hónap alatt a Megafon facebookos hirdetéseire, főleg Magyar Péter lejáratására költöttek