Nem értünk egyet a kínai elektromosautó-gyártókat sújtó brutális európai büntetővámokkal, a túlzott protekcionizmus nem megoldás - nyilatkozta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a tárca szerdai közleménye szerint.
Az Európai Bizottság szerdán nyilvánosságra hozta a Kínából importált, teljesen elektromos autókra vonatkozó intézkedés-tervezetet, amely jelentős büntetővámokat vetne ki a Kínában gyártott elektromos járművekre. A tervezet a jelenlegi 10 százalékos már meglévő vámokra további 17,4 és 38,1 százalék közötti büntetőterhet róna ki. A kivetni tervezett büntetővámok nem egységesek, hanem gyártónként eltérő mértékűek. A nemzetgazdasági tárca szerint ez azt jelenti, hogy az Európai Bizottság egy kettős diszkriminációs rendszert alakítana ki, ugyanis a büntetővámok nemcsak Kínával, hanem az egyes gyártókkal szemben is diszkriminatívak. Az ilyen differenciált és további nagyfokú diszkriminációt okozó büntetővám-rendszer szinte példa nélküli a történelemben - írták.
Kezdődik a kereskedelmi háború, az EU 38 százalékos büntetővámmal fenyeget több kínai elektromosautó-gyártótNagy Márton a tervezettel kapcsolatosan kijelentette, hogy a kormány nem ért egyet a büntetővámokkal, hiszen a protekcionizmus nem megoldás. Ehelyett együttműködésre és szabad piaci versenyre van szükség. Ahelyett, hogy büntetővámokon keresztül korlátozzuk a gyártók közötti versenyt, támogatni és segíteni kell, hogy az európai elektromos járműipar versenyképessége globális szinten megerősödjön. Erős verseny nélkül nincs erős Európai Unió sem - vázolta elképzelését.
A közlemény szerint a büntetővámok kivetését a legnagyobb európai autógyártókat is tömörítő, mintegy 60 ipari és technológiai vállalatot tömörítő Gyáriparosok Európai Kerekasztala sem támogatja. Ezt a héten lezajlott, miniszterelnökkel folytatott találkozón is megerősítették.
Nagy Márton kiemelte, hogy a magyar kormány az elektromos autózás térnyerésének felgyorsítása és a verseny fokozása érdekében
uniós szintű akciótervet dolgoz ki, amelyet a soros magyar elnökség keretében, a Versenyképességi Tanács július 8-9-ei ülésén mutat be a tagállamoknak
- olvasható a közleményben.
A vevők világszerte elfordulnak az elektromos autóktól, az Orbán- kormány az egész magyar gazdaság jövőjét erre alapozzaMegfordult a trend, nemcsak munkahelyek, hanem autómárkák is megszűnnek már