Európában ekkora mértékű influenszer-médiatripet még senki nem szervezett - jelentette ki az Indexnek a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezetője.
Guller Zoltán a 2020 ősze óta kormányzati égisz alatt álló lapnak azt mondta, 14 ország mintegy 50 influenszerét és további több mint 100 magyarországi tartalomgyártót hívtak meg erre a nagyszabású, a magyar fővárost népszerűsítő alkalomra, ami szerinte kivételesen jól sikerült. – Az MTÜ kampányainak is köszönhetően Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma a tavalyi év azonos időszakához képest – állította.
Arra a kérdésre, hogy az MTÜ miért kerülhetett a Demokratikus Koalíció (DK) célkeresztjébe, azt felelte, a párt „nem érti, hogy itt miről van szó”, mert nem tudják, mi az a szolgáltatás-marketing.
Hűtlen kezelés miatt a DK feljelentést tesz a Magyar Turisztikai Ügynökség influenszerbulija miattEzzel az influenszer-médiatrippel egy új marketingkampányt használtunk, mert elsődleges célunk a 25–40 éves korosztály megszólítása volt, akiket az eddigi kampányeszközeinkkel már nehezen értünk el. Minden korosztályt máshogyan tudunk motiválni. Akadnak olyanok, akiket az óriásplakátok vagy a televíziós reklámok győznek meg, de az utóbbi időben egyre több kutatás mutatja, hogy az influenszerpiacnak a 24–40 éves korosztály esetében a turizmusban meghatározó szerepe van - magyarázta.
Kikéri a DK a Magyar Turisztikai Ügynökségtől, milyen szerződéseket köttettek az influenszerekkelMegjegyezte, hogy az Ernst & Young globális fogyasztói felmérése azt mutatta, kevésbé hatnak a hagyományos vásárlásösztönző reklámok az influenszerek ajánlásainál. Ahogyan tehát a felmérések is mutatják, vannak már szép számmal olyanok, akik az utazási döntéseiket véleményvezérek ajánlásai alapján hozzák meg. Ez a kampány nekik szólt. Ezzel a lehetőséggel azonban nem csak mi élünk, nem véletlen, hogy az amerikai nagykövet, David Pressman is influenszerekkel vacsorázik és nem a DK politikusaival - szúrt oda.
Guller Zoltán beszélt arról is, ősszel ázsiai influenszereket is meghívnak a magyar fővárosba, annyire jól sikerült a legutóbbi rendezvény.
Amatőr hibát követhetett el az Orbán Ráhelhez kötődő MTÜ, az egyik meghívott külföldi influenszer Budapestről azt írta, hogy Prágában van