;

kiskereskedelem;Olaszország;élelmiszeripar;árszínvonal;

- Olaszországban olcsóbb a Piros Arany, mint Magyarországon

Több tényező is befolyásolja, miért olcsóbb külföldön értékesíteni egy magyar terméket, mint idehaza.

Több mint 70 százalékkal olcsóbb a Piros Arany egy olaszországi boltban, mint egy hazaiban – írja a Pénzcentrum.

Egy frissen feltöltött TikTok-videó tanúsága szerint egy olaszországi boltban 99 eurócentbe, azaz mostani árfolyamon 386 forintba került egy 160 grammos kiszerelésű Piros Arany. Mindez megegyezik a többi bolt árazási gyakorlatával. A kép készítésének pillanatában egy hazai Penny Market-üzletben ugyanazért a termékért 659 forintot kell adni. 

Az Agrárszektor főszerkesztője egy korábbi nyilatkozatában az ezen a téren megmutatkozó jelentős különbséget elsősorban a hazai gazdasági és szabályozási környezettel magyarázta. Braunmüller Lajos szerint az eltérő áfa, a csomagolóanyagok utáni díjak és kiskereskedelmi tételek állnak. 

A cikk szerint a verseny vagy éppenséggel annak hiánya is érezteti hatását, mivel a kisebb hazai piac ugyanis kevésbé intenzív versenyt tesz lehetővé, ami elősegíti az áremeléseket. Ezzel szemben az uniós piac sokkal versenyképesebb. 

A több tényezős rendszerben tehát könnyedén előfordulhat, hogy Olaszországban olcsóbb a Piros Arany, mint idehaza, mivel egy egy külföldi termék külföldön történő értékesítése kevesebbe kerül, mint idehaza.

Nem ez az egyedüli különbség az olasz és a magyar élelmiszerpiac közt. Mint korábban mi is hírt adtunk róla, a Fanta üdítőitalban például 12 százaléknyi narancstartalom van a déli országban – szemben a magyarral, ami öt százalék. Mindez idehaza a politikai közbeszéd homlokterébe került, Lázár János például több, erős, multiellenes kirohanással tarkítva jelezte, hogy törvénymódosítást kezdeményez a kérdésben. 

A Mol változatlanul hallgat.