„Nagy verseny lesz, még a versenyeredményt is versenyeztetjük annak érdekében, hogy jobb minőség és alacsonyabb költség legyen. egyajánlatos közbeszerzés pedig nincs, az eleve érvénytelen” – jelentette ki egy podcast-beszélgetésben Lázár János, amelynek erről szóló részletét maga tette fel kedden a Facebook-oldalára. Az építési és beruházási miniszter szerint az állami beruházások 2024-ben nem fognak felfutni, de 2025 második felében és 2026-tól jelentős állami megrendelés lesz az út-, vasút- és hídépítés terén.
A tárcavezető azt állította, hogy magyar állam az áremelések ellenére sokkal olcsóbban tud építkezni, mint 3-4 évvel ezelőtt. Ezt ugyan nem támasztotta alá semmivel, de leszögezte, hogy az építőipart versenyre, a hatékonyság növelésére kényszerítik. „Tehát ha van egy építőipari vállalkozás, amely állami beruházásban volt fővállalkozó, vagy akár alvállalkozóként érintett, annak azzal kell számolnia, hogy megbízását nagy versenyben fogja elnyerni” – ígérte a miniszter.
A lázári teória szerint az állam is váltott, és ez változásra kényszeríti azokat, akik az államnak dolgoznak. „Külföldieket pedig nem fogunk beengedni, semmilyen formában sem. Tehát attól nem kell félni, hogy majd az állami beruházásokat a Strabag vagy bármely más külföldi cég leuralja a magas- vagy a mélyépítésben. Mi magyar vállalkozásokkal akarunk együttműködni, csak más játékszabályok szerint, ami eddig volt” – nyugtatta meg Lázár János feltehetően az állami megbízásokat eddig is szép számmal elnyerő, zömmel a NER-hez kötődő cégeket.
Állatpark és nemzeti parki igazgatóság nem számít, Lázár János tárcája privatizálni akar egy kastélytMagukra vessenek a taksonyiak, ha nem ad Lázár János pénzt az útfelújításra – mondta a leváltott fideszes polgármesterÚgy tűnik, az Orbán-kormány lemondana az ország legdrágább autópálya-beruházásáról