;

MÁV;Lázár János;személyszállítás;Volánbusz;közösségi közlekedés;beolvasztás;Építési és Közlekedési Minisztérium;

- Lázár János a Volánbusz beolvasztásáról: Csak rendet teszünk!

Az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött, a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak pont kerül a végére - írta közösségi oldalán a tárcavezető.

Ahogyan azt a magyarbusz.info-ra hivatkozva megírtuk, Lázár János, a MÁV-Volán csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését. A szakportál hozzátette, hogy az elmúlt hetekben, hónapokban már sokszor emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk.

Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával és a MÁV Rail Tours Kft.-vel kiegészülve egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét MÁV Személyszállítási Zrt. néven.

A fúzióval tehát a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, valamint márkanevét és beleolvad az új egyesült társaságba. Az integrációnak az ígéretek szerint elsősorban cégjogi jelentősége lesz, a munkavállalók napi munkavégzését az összevonás alig érezhetően érinti majd,

főként a menedzsment működésével, a háttér- és támogatóterületek hatékonyabbá tételével összefüggő változások lesznek.

Lázár János csütörtök délután érezte szükségét annak, hogy reagáljon a hírekre.

Olvasom itt-ott, hogy a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk!

- kezdi Facebook-bejegyzését az építési és közlekedési miniszter. 

Azt írja, hogy az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött, a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak pont kerül a végére. Úgy véli, a hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség, ami a magyar vasúttársaság bázisán épül fel. Egységes tarifarendszer és menetrend, kisebb, de hatékonyabb vezetés, a felesleges párhuzamosságok fenntartása helyett összehangolt közlekedési szolgáltatások - magyarázza.

Ennek megteremtéséről szól a vármegye- és országbérletekre épülő új tarifarendszer, a fővárosi agglomerációs megállapodás és a cégcsoport integrációs folyamatának lezárása - teszi hozzá a tárcavezető.

Egy a cég, egy a szolgáltatás és három a márkanév: MÁV, Volán és HÉV. A többi csak az eddigi átláthatatlan cégstruktúrán élősködő kisebb-nagyobb erőcsoportok utóvédharca.

- zárja posztját Lázár János.

A magyarbusz.info egy másik cikkében a Közúti Közlekedési Szakszervezet Facebook-posztja nyomán arról ír, hogy bár korántsem biztos, az új egyesült személyszállítási nagyvállalat nevében hivatalosan szerepelni fog a legendás Volán márkanév, értesülései szerint arra még lehet esély, hogy a Volán mint brand megmarad a buszok oldalán, a vonatokról ismert szárnyaskerékkel kiegészítve.

A szaklap felidézte, a Volánbusz és a MÁV-Start összevonása 2023. decemberében kapcsolt magasabb fokozatba, ekkor került ugyanis a 2021. január 1-e óta a MÁV csoporthoz tartozó, már országos lefedettséggel működő busztársaság és a MÁV-Start egységes irányítás alá. A két társaságot azóta közös vezérigazgató és egy egyesített igazgatóság irányítja, 2024. február 1-től pedig már egységes szervezeti felépítés alapján működik a két állami közszolgáltató.

Az iskolákra hatalmas többletteher hárul. Több tintapatron kellene úgy, hogy vécépapír sem érkezik elég.