Németország;MÁV;bérlés;mozdonyok;

- Negyvenéves német dízelmozdonyokkal enyhítene a MÁV a vasúti közlekedés siralmas helyzetén

A használt járművekből 15-öt bérel a magyar vasúttársaság egy svéd lízingcégtől. 

A MÁV-Volán-csoport a német Henschel által gyártott 15 jó állapotú, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől. Az első dízelmozdony július végén érkezik meg Magyarországra. A mozdonyok műszaki átalakítása és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárása után várhatóan ősszel állnak majd forgalomba – adta hírül a vasúttársaság honlapján a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága. Az akciótól az elmúlt időszakban, különösen a hőhullámok idején tapasztalt késések, leállások ellensúlyozását várhatják az illetékesek.

– A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán is. A tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok igénybevételéhez hasonlóan további használt járművekkel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája – olvasható a közleményben. Megjegyezték, „a vontatójárművek jó műszaki állapotban vannak. A megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét, a mozdonyok jelenlegi a tulajdonosának kimutatása szerint rendelkezésre állási mutatójuk kiemelkedően magas”.

A mozdonyokat a Henschel négy évtizede, 1981 és 1985 között gyártotta, az elsőnek érkező példány a lengyel SKPL  magán-vasúttársaság állományában dolgozott eddig – írja az iho.hu közlekedési szakportál. Megjegyezték, hogy a forgalomba állításhoz szükséges átalakítások után a járművek a műszaki átalakítás és a sikeres hatósági engedélyeztetési eljárás után, várhatóan ősszel állhatnak forgalomba, elsőként az észak-balatoni 29-es vonalon.

Lapunk még májusban számolt be a Közlekedő Tömeg által közérdekű adatkéréssel kikért lesújtó adatokról: „A tavalyi mélypont után az előző éveknél kisebb mértékben, de tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma.” – A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva mellbevágó a változás, ma ugyanis a vasúttársaság 12 százalékkal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba adni – tették hozzá két hónappal ezelőtt.

Egy év alatt tíz százalék feletti arányban emelkedtek a reálbérek. Ez első hallásra jól cseng, csakhogy berobbanthatja az inflációt, éppen úgy, ahogyan 2022-ben történt.