;

beruházás;törlés;MÁV;Lázár János;Vitézy Dávid;Keleti pályaudvar;vonatbaleset;

- Vitézy Dávid szerint Lázár János fújta le annak a vasúti váltókörzetnek a cseréjét, ahol vasárnap egy váltóalkatrész eltört és kisiklott egy InterCity

A közlekedési szakember közölte, a Keleti vágányhálózatának optimalizálása és ennek farvizén a MÁV kérései szerint a legrosszabb állapotú váltók cseréje is a beruházás része lett volna.

Egy 2022-es engedélyezési terv részletét tette közzé Vitézy Dávid a Facebook-oldalán, mely állítása szerint annak a vasúti váltókörzetnek az újjáépítésére és cseréjére készült, ahol tegnap egy váltóalkatrész eltört és a Keleti pályaudvarra tartó InterCity kisiklott. „Több másik mellett ezt a beruházást is törölte Lázár János 2023-ban” – fűzte hozzá bejegyzésében.

Vitézy azt írta, a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia nyomán, a kormány döntésével kezdték el megtervezni a Keleti pályaudvar előtti vágányszakaszok legkritikusabb elemeinek felújítását még a BFK-ban 2021-ben. Ebben Kőbánya felső és Rákos átépítése volt a legnagyobb elem, de a Rákosligetig tartó hiányzó harmadik vágány kiépítése és – ami most talán a leglényegesebb – a Keleti vágányhálózatának optimalizálása és ennek farvizén a MÁV kérései szerint a legrosszabb állapotú váltók cseréje is a beruházás része lett volna.

„Aztán jött Lázár és leállított mindent, kirúgott szinte minden ezzel foglalkozó szakembert”

– tette hozzá.

Vitézy Dávid megjegyezte, a budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával Lázár a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg, a vidékiekkel tolt ki leginkább. „Csak ehhez értenie kellene, hogy miként működik a vasút: hisz a főváros területén található vágányokon bizony épp az agglomerációból vagy akár 100-200 kilométerről utazók közlekednek leginkább. Ha valaki csak ma negyedórát eltöltött a Keletiben, és a tanácstalan sátoraljaújhelyi, miskolci, békéscsabai, szerencsi utasokkal beszélt néhány szót, pontosan értheti ezt – Lázár János azonban eltűnt, a Keleti pályaudvaron történt balesetről lassan 24 órája egy szava sincs” – jelentette ki.

Mint korábban mi is hírt adtunk róla, vasárnap este a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija kisiklott a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon. A MÁV hétfő délutáni sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy várhatóan kedd délelőttre állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvarnál, az azonban nem biztos, hogy minden vágányon. A rendőrség és a MÁV vasútbiztonsági szervezete vizsgálja, hogy mi okozhatta a balesetet, erről egyelőre nem hangzott el konkrétum. Németh Réka, a MÁV pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese közölte, a váltó egyik alkatrésze tört el, de még nem tudják, ez a kiváltó oka, vagy a következménye volt a balesetnek.

Megvan a válasz arra, hogy került oda a kézfej, az azonban továbbra is rejtély, miért kellett később leragasztani.