;

Ferihegy;beruházás;közmeghallgatás;Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér;

- Felújítják és kibővítik a ferihegyi reptérre vezető utat, mert az Orbán-kormány szerint nemcsak hogy balesetveszélyes, hazánk nemzetközi megítélését is rontja

Korszerű, „nagyvároshoz méltó” utat hoznak létre.

Környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében – vette észre a Kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentumban a hvg.hu.

Ebben a többi között az áll, a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja a megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani. Balesetveszélyes, zavarérzékeny, és

„alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, amely kedvezőtlenül hat az ország megítélésében”.

A fejlesztés az Üllői út-Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Center csomópontjáig terjed. A közösségi közlekedés előnyben részesítésével szélesítik, javítják a keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat, biztosítják a szükséges zajvédelmet, és növelik a zöldfelületet, amivel „egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” utat hoznak létre.

A dokumentumban mindemellett szerepel,

  • a beruházás nem növelheti a belváros közúti terhelését,

  • a külső kerületekből és az agglomerációból beáramló forgalom sem nőhet,

  • és fontos elem a különszintű vasúti kereszteződések, valamint a Kőér utca bővítése a Határ út – Gyömrői út között, illetve a Gyömrői út felújítása a Kőér utca – Hangár utca között, továbbá a Hangár utca – Lakatos utcai új összekötés megteremtése.

A projekt környezeti hatásvizsgálati eljárása szeptember 10-én indult, 60 nap áll rendelkezésre.

A beruházást egyből nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé, a beruházáshoz kapcsolódó környezetvédelmi hatósági eljárást pedig nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházással összefüggő üggyé nyilvánították.

Az eljárást a Főmterv Zrt. és az Utiber Kft. konzorciumának meghatalmazásával a Viköti Kft. nyújtotta be, és az egész az Építési és Közlekedési Minisztérium meghatalmazása alapján történt. A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a beruházást 3,5-5 év hosszúra becsülik, 2030-ban adhatják át a forgalomnak. A vonatkozó közmeghallgatást az érintett kerületek lakosai személyes megjelenése nélkül tartják meg. Az észrevételeket, kérdéseket október 18-ig lehet beküldeni.

Az igazságügyi szakértői vizsgálat eredménye szerint a gyermek kezelése egyértelműen nem felelt meg az orvosszakmai szabályoknak, már a felvételekor hiányosságok mutatkoztak az ellátásban.