Az izraeli hadsereg vasárnap az X-en bejelentette, hogy megölte Nabil Kaoukot, a Hezbollah egyik magas rangú tagját, aki a libanoni siíta szervezet központi tanácsának a helyettes vezetője volt – írja a The Guardian. A hírek szerint Kaouk egyike volt azoknak, akiket a Hezbollah korábbi vezetője, a pénteken Bejrútban megölt Haszan Naszrallah utódjaként tartottak számon.
Az IDF korábbi közlése alapján a Hezbollah milíciájának több parancsnoka is meghalt a pénteki légicsapásban, amely egy haditanácskozás közben érte őket főhadiszállásukon egy lakóépületek alatti helyen, a főváros Dahíja nevű negyedében. Miután meggyőződtek arról, hogy Naszrallah sejk is meghalt, Herci Halévi, az IDF vezérkari főnöke kijelentette: Izrael széles eszköztárával mindenkit utolér, aki támadja vagy fenyegeti a területét, lakosait.
Elemzők úgy vélik, Hashim Safieddine, a Hezbollah végrehajtó tanácsának elnöke lehet a szervezet következő vezetője, de a hírek szerint Naeem Qassem, a Hezbollah főtitkár-helyettese is szóba jöhet.
A Hezbollah megerősítette, hogy az izraeliek megölték a vezetőjétA bombázások vasárnap is folytatódtak, a libanoni állami hírügynökség jelentése szerint a Bekaa-völgyben fekvő Ain településen 11 ember vesztette életét egy izraeli légicsapásban.
Nadzsib Mikati libanoni kormányfő ma délutánra több miniszter részvételével összehívta a kormány sürgősségi bizottságának ülését. Ziad Makary libanoni információs miniszter eközben bejelentette, diplomáciai erőfeszítések zajlanak annak érdekében, hogy tűzszünet jöhessen létre Izraellel.
Benjámin Netanjahu: A Hezbollah vezetőjének likvidálása történelmi fordulópont, amely megváltoztathatja az erőegyensúlyt a Közel-KeletenAz izraeli és libanoni légtér elkerülését tanácsolja a légitársaságoknak az EU
Az Európai Bizottság és az európai repülésbiztonsági ügynökség (EASA) eközben közös közleményben a légicsapások fokozódására és a biztonsági helyzet romlására hivatkozva arra figyelmeztetett, hogy a légitársaságok ne közlekedjenek Libanon és Izrael légterében, semmilyen repülési szinten. Az ajánlás egyelőre az október 31-ig tartó időszakra vonatkozik, de „korábban is felülvizsgálható és módosítható vagy visszavonható”. A térségben közlekedő légijáratok európai uniós üzemeltetőit érintő kockázatok értékelésére az EASA továbbra is szorosan figyelemmel kíséri a helyzetet – áll a közleményben. (MTI)