Meghallottuk a vasúttársaságok kérését: a szektor versenyképességi nehézségeinek enyhítése céljából csökkenteni fogjuk a vasúti pályadíjakat. A terv feletti használat során a MÁV ingyenesen fogja biztosítani a pályahasználatot a társaságok számára – közölte Facebook-oldalán Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter szerint ugyanis helyzetbe akarják hozni a vasúti árufuvarozást, mert az az utóbbi években – ismerte el a tárcavezető – piaci részesedést veszített a közúti szállítmányozással szemben.
– A pályadíjcsökkentés pontos mértékét a MÁV a következő hónapokban dolgozza ki, ami érezhető tehercsökkenést eredményez majd – ígérte Lázár János, aki szerint a közlekedés a feltétele annak, hogy az ipar, a szolgáltatás, és valamennyi szektor versenyképes legyen.
A miniszter hozzátette, hogy Európa, de elsősorban Magyarország versenyképességét növelni kell, és a tranzitforgalom megerősítése az egyik fontos feltétele annak, hogy Magyarország kulcsállammá váljon a térségben. Megismételte, hogy „a vasúti áruszállítás nem szenvedhet hátrányt a közúti fuvarozással szemben”.
Óriási a baj a hazai vasúti áruszállításban, képtelenség a mai kapacitások mellett több árut kötött pályán továbbítaniA Népszava korábban beszámolt arról, hogy nem csupán a közúti fuvarozás versenyelőnyével van nagy baj, hanem a Magyarországra települt autógyártók is panaszkodtak arra, hogy a vasúti árufuvarozás már most infrastrukturális korlátokba ütközik, a közlekedési szakemberek szerint sürgős vasúti fejlesztések nélkül nem tudja majd kiszolgálni az új autóipari- és akkumulátorgyárakat.
Lázár János megígérte, hogy ezután kevesebbet fognak késni a vonatok, uniós bankhitelből látna hozzá a lepusztult vasúti pályák felújításánakBefutott a lázári ígéretvonat, miután nyáron összeomlott a vasúti közlekedés, de most 400 milliárddal kevesebbről szólAz M76-os építése a túlfejlesztés iskolapéldája