Lázár János;ígéretek;EIB;hitelfelvétel;vasútfejlesztés;

- Lázár János megígérte, hogy ezután kevesebbet fognak késni a vonatok, uniós bankhitelből látna hozzá a lepusztult vasúti pályák felújításának

Növelik a kiszámíthatóságot és a biztonságot, csökkentik a menetidőt és a késéseket.

„Nem várunk tétlenül addig sem, amíg kifizetik a Magyarországnak, közte a magyar vasútnak járó pénzeket. Hivatalosan is beadtuk az Európai Beruházási Banknak (EIB) a vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmet. Ezzel hamarosan kezdetét veheti az ötpontos közlekedési akcióterv egyik legfontosabb elemének, a vasúti pályák felújításainak a megvalósítása” – jelentette be Facebook-oldalán Lázár János. 

Az építési és közlekedési miniszter szerint első ütemben közel félezer kilométernyi magyar vasúti pályát újítanak majd meg: „119 kilométeren felszámoljuk a lassújeleket, 490 kilométernyi pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyezünk.”

A tárcavezető azt írta, hogy az általa még augusztusban beharangozott 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program felét finanszíroznák EIB-kölcsönből, másik felét a kormány állná. „Ez szerves része annak az 1200 milliárdos, 10 éves vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítását célozza” – tette hozzá. Szerinte a Magyarországnak járó uniós pénzek visszatartása a vasutat kétszeresen sújtja, ezért keresnek alternatív forrásokat.

Nehogy bárki is azt higgye, hogy a levegőbe beszél, Lázár János azt ígérte, hogy „olyan fejlesztések következnek, amelyek után az egész ország kötöttpályás közlekedése javulni fog: rövid időn belül és érezhetően növeljük a kiszámíthatóságot és a biztonságot, illetve csökkentjük a menetidőt és a késéseket”.

Vitézy Dávid is szembeszáll az új Országos Településrendezési és Építési Követelmények alkalmazásával. A tervezet még több autóval árasztaná el a fővárost, nehezítené a kerékpáros közlekedést, és a tárca figyelembe sem vette a szakmai szervezetek aggodalmát.