„Nem várunk tétlenül addig sem, amíg kifizetik a Magyarországnak, közte a magyar vasútnak járó pénzeket. Hivatalosan is beadtuk az Európai Beruházási Banknak (EIB) a vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmet. Ezzel hamarosan kezdetét veheti az ötpontos közlekedési akcióterv egyik legfontosabb elemének, a vasúti pályák felújításainak a megvalósítása” – jelentette be Facebook-oldalán Lázár János.
Az építési és közlekedési miniszter szerint első ütemben közel félezer kilométernyi magyar vasúti pályát újítanak majd meg: „119 kilométeren felszámoljuk a lassújeleket, 490 kilométernyi pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyezünk.”
A tárcavezető azt írta, hogy az általa még augusztusban beharangozott 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program felét finanszíroznák EIB-kölcsönből, másik felét a kormány állná. „Ez szerves része annak az 1200 milliárdos, 10 éves vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítását célozza” – tette hozzá. Szerinte a Magyarországnak járó uniós pénzek visszatartása a vasutat kétszeresen sújtja, ezért keresnek alternatív forrásokat.
Lázár János: A MÁV-járműparkot és a vasúti pályát nem tudjuk varázsütésre megújítaniNehogy bárki is azt higgye, hogy a levegőbe beszél, Lázár János azt ígérte, hogy „olyan fejlesztések következnek, amelyek után az egész ország kötöttpályás közlekedése javulni fog: rövid időn belül és érezhetően növeljük a kiszámíthatóságot és a biztonságot, illetve csökkentjük a menetidőt és a késéseket”.
Magyar Péter: Klíma nem, viszont fűtés volt az Ózd és Miskolc között közlekedő vonatonBefutott a lázári ígéretvonat, miután nyáron összeomlott a vasúti közlekedés, de most 400 milliárddal kevesebbről szólLázár János ötpontos kormányzati reformot és minőségjavítást hirdetett a közösségi közlekedésben, szeptembertől pedig új vezérigazgatója lesz a MÁV-nak