„Újabb fővárosi ingatlan értékesítésének leállítását kezdeményezem a Fővárosi Közgyűlésnél, ezúttal Kaszásdűlőnél, ahol a HÉV-felújítás elfogadott terveiben szereplő új áramátalakító telkét adná most el a főváros – tudatlanságból vagy felelőtlenségből, nem tudhatjuk” – írja a keddi Facebook-posztjában Vitézy Dávid. A fővárosi Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője tudja, hogy a HÉV-beruházás jelenleg áll, de előbb-utóbb meg kell valósulnia, ezért már a következő ülésen javaslatot tesz a privatizációs felhívás visszavonására. A csatolt felhívás szerint a főváros vagyonkezelője építési telekként hirdeti az 1352 négyzetméteres zöldterületi ingatlant.
„Sokat és régóta dolgoztunk azért, hogy a kormány végre felújítsa az elavult HÉV-vonalakat, köztük a naponta 90 ezer utas által igénybe vett szentendrei HÉV-et. A Budapest Fejlesztési Központban 2022-re engedélyezési tervekig jutottunk a vonal felújításának előkészítésével. Ez Békásmegyer–Szentendre szakasz teljes átépítése mellett Budapesten belül a megállóhelyek és az áramellátó rendszer átalakítását jelenti, hogy a vonal alkalmas legyen korszerű, nagyobb teljesítményű, sűrűbb, alacsonypadlós motorvonatok kiszolgálására. A megvalósítás uniós források híján és Lázár János miatt mindmáig várat magára, de ellentétes tartalmú terv az elmúlt két évben sem született” – emelte ki a politikus.
Vitézy Dávid kitért a részletekre is: egy domb alá helyezett nagyméretű transzformátor kerülne, amelynek tetejét parkosítanák. Szerinte a hely az egyetlen olyan telek, amely a HÉV-pálya mentén és a budapesti szakasz súlypontjában van, városképileg nem zavaró, és a lakóházakhoz sem esik túl közel, továbbá az ingatlan is köztulajdonú, így nem kell magáningatlant kisajátítani.
NER-es üzleti háború állhat a HÉV-ügy mögött Orbán Viktor két erős emberének politikai torzsalkodásávalA HÉV-járműpark megújítása több mint 500 milliárdba kerülne, kár, hogy az Orbán-kormány a következő tíz évben egyetlen fillért sem szán erreMegszólalt a MÁV, nem lesz járatritkítás jövőre a HÉV vonalain