Novemberben 10-ből 7 vonat volt pontos, ami enyhe romlás októberhez képest – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója vasárnap a Facebook-oldalán. Szerinte ennek az oka jól látható az adatokból, a magyar vasútvonalak ugyanis olyannyira szoros kölcsönhatásban vannak egymással, hogy ha csupán három-négy érzékeny ponton egyszerre, egymással párhuzamosan történik valamilyen természeti vagy műszaki haváriahelyzet, akkor az már az egész ország vasúti közlekedését képes negatívan befolyásolni. Ezáltal pedig akár egyetlen nap is képes egy teljes hónap menetrendszerűségi adatait lerontani.
„Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a legérzékenyebb hálózatipontok megerősítése, illetve a rendkívüli helyzetek mostaninál hatékonyabb, összehangoltabb kezelése rövid időn belül ellenállóbbá, üzembiztosabbá teheti a magyarországi vasúti közlekedést” – állapította meg. A MÁV vezetője közölte, az előbbi érdekében csinálják az ötpontos akcióterv pályafelújítási beavatkozásait, amelyek épp a legérzékenyebb pontokat erősítik meg a magyar vasutat, míg az utóbbi érdekében állítják fel januártól az Országos Haváriaközpontot, amely szerinte nemcsak az utasok pontosabb tájékoztatásában, de minél gyorsabb továbbutaztatásában is érdemi segítséget jelent majd.
Hegyi Zsolt azt ígérte, a vasúti adatok után december közepéig publikálják majd az autóbuszos közlekedésre és a HÉV-re vonatkozó adatokat is, jövő év januárjától azonban – minden hónap 16-án – már egyetlen, integrált havi közlekedési riportban számolnak majd be az előző időszak adatairól.
Vitézy Dávid volt főpolgármesterjelölt, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a MÁV-vezér bejegyzésére reagálva közölte, továbbra sem nyilvánosak a részletes menetrendszerűségi adatok, a MÁV két hónapja nem közli az InterCity-k késéseit. „A valóság és a részletes adatsor helyett csak egy kozmetikázott propagandaadatot közölnek” – írta a közösségi oldalán.
Egy óra alatt csaknem 300 perc késésről tett bejelentést a MÁV a magyar vasútvonalakonIdén sem tette időben közzé a jövő évi menetrendet a MÁVVitézy Dávid szerint „ügyes”, hogy a MÁV nem közli többé a vonatok részletes késési adatait