A Közlekedési Múzeumnak nem volt rá kerete, így a MÁV karbantartási keretéből fizettette ki Lázár János minisztériuma Horthy Miklós vasúti kocsijának restaurálását, értesült a HVG.
Az egykori kormányzó különvonatának étkezőkocsiját szinte a semmiből építették újjá. A lap úgy tudja, nem az állami vasúttársaság döntése volt, hogy több százmilliót költsenek az egyébként is szűkös karbantartási keretükből egy ilyen múzeumi célú látványberuházásra, hanem a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumé.
A Turán nevet viselő különvonattal a két világháború között és a második világháború időszakában utaztak a korszak politikai és állami vezetői. A lap információ szerint az étkezőkocsi felújítása közel 200 millió forint lehetett, miközben a MÁV-nál a gyakran lerohadó közforgalmú járművek életben tartására is alig jut pénz. Úgy tudják, hogy bár hivatalos bejelentés erről nem volt, közben elkészültek a Turán 9 felújításával a MÁV Istvántelki Főműhelyében.
Sőt Lázár Jánosnak volt egy terve arra, hogy az EU soros elnökségi programjának részeként a közlekedési miniszterek budapesti informális csúcstalálkozóján, szeptember 19-20-án utazást szervez rá a kollégáinak, de ez végül meghiúsult. A HVG értesülései szerint ennek oka valószínűleg éppen Horthy Miklós személyének és szerepének megosztó megítélése lehetett.
A tárcavezető amúgy áthatóan nagy rajongója Horthynak. Emlékezetes volt, amikor Lázár tavaly szeptemberben az egykori kormányzó újratemetésének 30. évfordulóján, Kenderesen beszédében úgy fogalmazott, hogy „Horthy Miklós kivételes államférfi, hős katona és igaz magyar hazafi volt”. Lázár kijelentésétől akkor sokan elhatárolódtak.
Mazsihisz: Horthy Miklós kritikátlan dicsőítése történelemhamisítás„Horthy Miklós bűnrészes volt a zsidó lakosság lemészárlásában” – David Pressman is reagált Lázár János beszédére