Feljelentést tett Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő, amiért szerinte használt, kopott köveket és az 1980-as években gyártott síneket is használnak a Budapest–Belgrád vasútvonal építésén, de a NAV nem indít nyomozást az ügyben - derül ki az ellenzéki politikus által megosztott határozatból.
Az elutasító határozatban felidézik, hogy az ellenzéki politikus költségvetési csalás gyanújával tett feljelentést, mert szerinte használt, 40 éves síneket fektettek le, a sínek alapjaiba silány minőségű használt anyagokat kevertek a jó minőségű andezit kőbe, továbbá építési törmeléket, kavicsot és cserepeket talált az ágyazatban, amelyek egyértelműen nem felelnek meg az előírt követelményeknek.
A NAV a nyomozás elutasítását a többi közt azzal indokolta, hogy a feljelentő - azaz Hadházy Ákos - „a feljelentésében az általa „egyszerű érzékszervi vizsgálatával tapasztaltakon és az azt rögzítő videóján túlmenően” más konkrét tényt, körülményt sem a bűncselekmény elkövetésére, sem a költségvetést ért vagyoni hátrány összegére vonatkozóan nem közölt. A feljelentéshez csatolt tanulmány és a feljelentésben nevesített szabványok részletesen leírják a vasúti sínek építésekor zúzottkőként használható anyagok tulajdonságaira vonatkozó minőségi követelményeket, azonban kizárólagosan nem neveznek meg egyetlen anyagot sem. A feljelentéshez csatolt tanulmány hivatkozik egy 1983. évben kiadott tankönyvre, azonban az abból származó - jó minőségű zúzottkő ágyazat anyagára vonatkozó - átvétel, idézés szintén minőségi szempontokat ismertet és csupán példálózó jelleggel sorolja fel a mélységi magmás kőzetanyagokat (bazalt, gránit, andezit, gabbró, porfír) a kemény mészkővel egyetemben.
Ezen túl a NAV azzal indokolta, hogy miért nem óhajt nyomozni, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a MÁV jelezte, hogy minden rendben van. „Az Építési és Közlekedési Minisztérium válaszából megállapítást nyert, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítására kijelölt fővállalkozó a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. A MÁV Zrt. tájékoztatása alapján a beruházás során a zúzottkő ágyazat kivitelezése az érvényes MSZ EN 13450:2003 szabványnak megfelelő. A felújítás alatt álló vasútvonal magyarországi szakaszán műszaki átadásra eddig nem került sor, a projekt befejezésének határideje még nem járt le, az előzetes ellenőrzéseken minőségi kifogás nem merült fel” - hangzik az elutasítás.
Azt is közölték még az indoklásban, hogy „a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújításával kapcsolatban a nyilvános közbeszerzéseket közzétevő hivatalos honlapon a kivitelezéssel kapcsolatos cégekre (KínaiMagyar Vasúti Nonprofit Zrt., CRE konzorcium, China Tiejiuju Kft., China Railway Kft., RM International Zrt.) vonatkozóan nem található adat”.
Mint ismert, a Magyarországot Kínának eladósító, egyes számítások szerint 979 év alatt talán meg is térülő gigaprojekttel elsősorban Orbán Viktor iskolatársának, Mészáros Lőrincnek a cégei, valamint Orbán Viktor apjának, Orbán Győzőnek a bányája jár jól, utóbbiból szállítják a köveket az építkezéshez.
Orbán Viktor apjának a cége valamiért mindegyik másiknál sikeresebb a piacon