„A figyelemfelkeltésen kívül – tesztjelleggel – tervezzük az élénksárga felületek növelését a járműveken. Ennek előkészítése zajlik, a járműveken fóliákat fogunk elhelyezni, a helyi tapasztalatokat természetesen elemezzük, a további döntéseket ezek alapján hozzuk meg” - ezt a MÁV kommunikációs osztálya válaszolta a Szegeder kérdésére, milyen intézkedésekkel próbálják csökkenteni a tram-traineket érintő balesetek jelentős számát.
A vasúttársaság ugyanakkor megjegyezte, hogy a vasútvillamosok teljes sárgára festése nem szerepel a terveikben, azt a nemzetközi gyakorlat állításuk szerint nem indokolja. A MÁV-csoport jelenlegi, műszaki előírásokon és vizsgálatokon alapuló, egységes színvilága ezt nem is teszi lehetővé.
A tram-traint elég sok baleset éri, csak 2025 első két hete alatt öt volt már. Az azt megelőző három teljes évben pedig összesen 71 baleset történt, ebből 53-nál történt anyagi kár. Noha éves lebontásban a balesetek száma csökkenő tendenciájúnak tűnik - 2022-ben 28-at, 2023-ban 26-ot, tavalyról pedig 17-et jegyeztek fel - a két hét alatti 5 baleset nem tűnik bíztatónak. Az átlagos kárérték balesetenként jellemzően 500–800 ezer forint között mozog, összességében pedig mintegy 40 millió forintnyi veszteséget szenvedett a vasúttársaság a figyelmetlen közlekedők miatt a Szegeder cikke szerint.
Becsapódott egy tram-train a tram-traineket gyártó cég mérnökének autójába SzegedenA MÁV hangsúlyozta, hogy a tram-train hálózaton az ütközések mindegyikét a közúton közlekedők szabálytalansága okozta. „Éppen ezért rendszeresen felhívjuk a közlekedők figyelmét, hogy a vasútvillamos vonala mentén óvatosabban vezessenek, kerékpározzanak, körültekintően keljenek át a gyalogos-átkelőhelyeken” - tájékoztattak. A KRESZ szabályai szerint egyébként a vasútvillamosnak minden közlekedési járművel szemben elsőbbsége van.
„Lázár flancos villamosával csak a baj van!” – a tram-train nem csak késik, néha egyáltalán nem jár