– Évtizedek óta nagy méretű számítástechnikai rendszerekkel foglalkozik. Mióta érdekli a művészet?
– Gyerekkorom óta érdekel a téma, a szüleim gyakran vittek múzeumokba, amit nagyon élveztem. Szóval korán belém oltották a művészet és elsősorban a festmények szeretetét. Aztán amikor huszonegy évesen a későbbi feleségemmel autóstoppal körbejártuk Spanyolországot, eljutottunk a Pradóba, amelynek fantasztikus gyűjteménye van. Amikor pedig megláttam az egyik teremben Boschtól A gyönyörök kertjét és a képen szereplő megannyi groteszk figurát, akkor lehidaltam. Az egy fordulópont volt. Utána rögtön berohantam a múzeumshopba, és vásároltam egy reprodukciót, amelyet vászonra nyomtattak. Amikor hazajöttünk, be is kereteztettem, és kiraktam a hálószobánkba. Hosszú ideig ott lógott, megvan a mai napig. Amikor a gyerekeim nagyok lettek, akkor mesélték, hogy egy kicsit féltek tőle.
– És mikortól lett műgyűjtő?
– Amikor bementem a privát bankáromhoz, és az asztalán megláttam a Virág Judit Galéria aukciós katalógusát, 2009 körül. És amíg ő intézte az ügyeket, addig én elkezdtem lapozgatni, és közben rájöttem, hogy tulajdonképpen ebbe is tehetném a pénzemet. Nem kell feltétlenül kötvényeket vennem, hisz azokat nézve maximum azt látod, hogy az értékük növekedett vagy csökkent két százalékkal, a képeket viszont kirakod a falra, és tartják az értéküket. Esetleg később jó áron tudod eladni azokat. Ez jó befektetési lehetőség.
– Tehát először csak a befektetés motiválta?
– Igen, de három év után teljesen megváltoztam. Már nem érdekelt, hogy képekbe fektessem a pénzem, hanem azért kezdtem el azokat gyűjteni, mert ez szenvedéllyé vált. Olykor vissza is kell fognom magam: „Péter, ezt már nem kéne megvenni. Legyenek korlátok, amiket betartasz. Eddig, és ne tovább!”
– És átlépte már ezt a korlátot?