A jelek szerint a márciusi ünnep egyáltalán nem telik boldogan a Foodora ételfutár-szolgálat mögött álló cégnél, a Delivery Hero Hungary Kft.-nél. Lapunkhoz befutó hírek szerint a társasággal szerződésben álló futárok nem kapták meg az elvégzett munka utáni pénzüket, sokan zúgolódnak, kvázi sztrájkba léptek vagy a másik állásuk jelentette kényszer miatt nem is vették fel a munkát péntek este. Volt, aki a történtek miatt felvette ugyan a pénteki műszakját, ám „sztrájkba helyezte magát" és nem vitt ki semmit.
Az ügyben több érintettel beszéltünk, rendre azt mondták nem kapták meg, ami jár nekik. A Népszava látott olyan futáros közösségi csoportban zajló levelezést, amely szerint nagy a felháborodás a probléma miatt. A gondot az jelenti, hogy a cég sokaknak elküldött egy olyan dokumentumot, amely arról szól, hogy az utalást elindította, ám a futárok számláin mégsem landolt a pénzt .
A Foodora ételfutárai szinte kivétel nélkül szerződött partnerei és nem közvetlen alkalmazottai a társaságnak.Elmondásuk szerint a cég kéthetente szokott fizetni az elvégzett munka elszámolása alapján. Azt, hogy ki mennyit dolgozott a társaság részletesen nyomon követi az alkalmazásukon keresztül, amelybe elengedhetetlen belépniük a műszak felvételekor, ezek alapján a rendszer automatikusan regisztrálja a teljesített fuvarokat. A munkáról a rendszer automatikusan állít ki számlát a cégnek, ez jellemzően szerdán történik meg. A nevük mellőzését kérő megszólalóink szerint ezt követően csütörtökön, legkésőbb pénteken a futárok megkapják az utalási értesítőt, majd a pénz nagyon hamar meg is érkezik. Legalábbis eddig Most azonban sok embernél nem jelzett a számla, hogy befutott volna járandóság, pedig az utalásról - ahogy írtuk - volt értesítés.
Beszéltünk olyan futárral, aki mellékállásban dolgozik, és néhány tízezer forintját várja, de jelentkeztek olyanok is, akiknél igen tetemes, több száz ezer forintos jóváírás maradt el.
A birtokunkba jutott levelek tanúsága szerint a vállalat banki problémával magyarázza a késést. Ezt több üzenetben is említik, a megoldást egy péntek esti üzenetváltásban végül jövő hét elejére ígérték. Ez azonban nem elégített ki sok érintettet, sokan megjegyezték, hogy nem igazán tetszik nekik, hogy elmaradt a megfelelő, részletes tájékoztatás. Többen felhívták a figyelmet arra is, hogy
a jóváírás elmaradása a vállalat szerződési kereteknek megfelelően még nem nevezhető késésnek, ugyanis a cégnek március 19-ig kell utalnia az erre az időszakra esedékes pénzeket, a cég elszámolási naptárában azonban erre az időszakra a várható utalási nap március 14., azaz péntek. Korábban az utalási értesítőt követően szinte azonnal érkezett a jóváírás.
A Foodorához köthető a közelmúlt egyik nagy bírsága. A Nemzetgazdasági Minisztérium által még novemberben kezdeményezett rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményeként 50 millió forintos bírságot szabott ki a fogyasztóvédelmi hatóság a Delivery Hero Hungary Kft. tulajdonában lévő Foodora futárcégre. Ennek oka, írta a tárca, a tájékoztatási kötelezettségek súlyos megsértése, megtévesztő tájékoztatás és a szerződés megkötéséről szóló visszaigazolás hiányossága. A bírság mellett a céget kötelezték a hiányosságok pótlására és a jogszerű működés helyreállítására.
Az NGM szerint kezd gond lenni Magyarországon az ételkiszállítással, az ügyfélszolgálat és a futárok egymásra mutogatnakA helyzettel kapcsolatban kerestük a vállalatot is, érdeklődtünk, mi az az utalások elmaradásának az oka, illetve azt is szerettük volna megtudni, hogy a fogyasztóvédelmi bírság okolható-e a kialakult helyzetért. Amint választ kapunk,cikkünket frissítjük.