Ma este a Hősök terén alakult egy újabb fuvaros csapat, velük is egyeztetni fogunk. Egy dolog biztos: a legrövidebb és a legolcsóbb út csakis a fuvarozóknak jó, az utak mentén élőknek maga a pokol - reagálta Lázár János a mai kamionos tüntetésre.
Az építési és közlekedési miniszter felidézte, hogy december 19-én megállapodtak több fuvaros érdekképviselettel, akik állítása szerint a hazai fuvarozásban dolgozó cégek 70 százalékát képviselik (ezzel kapcsolatban közölte a tüntetés bejelentésekor Orosz Tibor érdekvédő, hogy ők biztosan nem olyan megállapodásra kérték a jelzett szervezeteket, amilyet megkötöttek - a szerk.).
Miután az Orbán-kormány hivatalosan azzal indokolja az útdíjak emelését, hogy a kamionosokat az autópályára terelje, Lázár úgy folytatta: „A mai fővárosi kamionos felvonulás a budapestiek számára is megmutatta, milyen amikor kamionok dübörögnek az ablak alatt. Hárommillió magyarnak ez a mindennapi élet része. Ők úgy nevelik a gyerekeiket, segítik az idős szüleiket, élik az életüket, járnak munkába, iskolába, vagy haza, hogy kamionok robognak el mellettük. Ha ma valaki azt gondolja, ezeknek a kamionoknak semmi keresnivalójuk nincs Budapest utcáin, tegye fel a kérdést, akkor mi keresnivalójuk van Biharkeresztesen, Mátészalkán, vagy bárhol máshol? A válasz ma már egyértelmű: ha nem oda mennek, akkor semmi. Mert ma már mehetnek másfelé is. Az elmúlt közel 15 évben ugyanis annyi sztrádát és autóutat építettünk, amennyivel a hazai pályahálózat – lakosságarányosan – mostanra eléri a legfejlettebb nyugati országok szintjét.”
Ezen a ponton Lázár János felsorolta a különféle autópályaépítéseket az elmúlt 15 évben, mint írta, 2010 óta mintegy 3 000 milliárd forint értékben fejlesztették csak a gyorsforgalmi úthálózatot. „Az elmúlt 15 évben a magyar adófizetők pénzén azért dupláztuk meg a gyorsforgalmi úthálózatot, hogy ne a falvakon robogjanak át a kamionok” - írta. Hozzátette: „Az útdíjakat pedig nem azért emeljük, hogy a fuvarosoknak rosszabb legyen, hanem azért hogy a főutak mentén élőknek legyen jobb. Elfogadhatatlan, hogy a fuvardíjakon több millió, falvakban élő, vagy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos. Amíg az alacsonyabb rendű utak olcsóbbak vagy ingyenesek a kamionok számára, addig maradnak az élhetetlen települések, a lakhatatlanná vált házak. Tehát tárgyalunk bárkivel, de egyetlen dologból nem engedünk: annak a hárommillió embernek a nyugalmából és biztonságából, akik hosszú évek óta szenvednek a teherforgalom miatt. Mert most az ő idejük jött el. Eleget szenvedtek már.”
A miniszter bejegyzését azzal zárta, hogy ha ma az emberek azt érezték, túl sok a kamion Budapesten, akkor gondoljanak bele abba, hogy ez is csak a töredéke annak, ami minden nap átmegy rakománnyal együtt például Baján.
Magyar Péter: A Tisza Párt kiáll a fuvarozók mellettTüntetnek az útdíjemelés miatt a fuvarosok, Lázár János és Tiborcz István a célkeresztbenSzimpatizánsok fogadták a Hősök terén a tiltakozó kamionosokat Kétezer teherautóra és kamionra számítanak a fuvarozók hétfői tüntetésén
